Lavbo: Nææ, du behøver ikke skillerum i redekasserne. Mine høns ligger på række når de gør æg - det er under et langt bræt der er skruet i væggen. Altså uden skillerum. Hønsehuset er ikke særlig smart indrettet, og med skillerum ville jeg ikke have mulighed for at tømme rederne. Så så snart det bliver forår skal jeg ha brækket ned og bygget ny og lidt større. Dertil har jeg har købt de billige kattebakker

Fru Andersen: Selvfølgelig lægger hønsene ikke flere æg af den grund, men både materialer til hønsehuset og hønsegården er genbrugsmaterialer, og har det ikke kostet mig en krone. Jeg bruger efterhånden rigtig lang tid med mine høns og med alt det de giver mig, ja så vil jeg også gerne gøre det hyggeligt for dem. Jeg har ikke høns bare for æggenes skyld. Jeg går op i at hønsene trives og jeg tror bestemt de vil synes det er hyggeligt at ligge i en lille hule mens de gør æg... Så 240,- (to kattebakker) mener jeg godt jeg kan tage ud af budgettet - men sådan priotererer vi jo så forskelligt.