mine får også lidt hønseguf, når jeg alligevel er i gang... og de tørrede melorme er et kæmpehit
"Desværre" er mine fasaner MEGET hurtige til at komme når der er melorme på programmet

og nu sidder der måske en enkelt og tænker - og hvordan søren får hun da stoppet fasaner ind på foderbrættet ?
Jooo jeg bad min søde mand om at lave et rigtigt stort fuglefoderbrædt til mig - da jeg kunne huske sidste års snedække - der gang på gang dækkede mine foderrationer... og da det endeligt tøede, ja da var der foder bunker i vulkan størrelse....
så en dag stod der et foderbrædt næsten på størrelse med vores bord og bænk sæt i haven.... Men hold da op hvor jeg da er glad for den
Den er fyldt med fasaner og skovduer... + alle de små mejser og spurve som hopper rundt mellem benene på de store... en sand fryd at kikke på mens formiddagskaffen nydes...
Kun rødkælken og solsorten er så krigeriske at de må vente til de store er væk...
Men udover mange af de nævnte ting... så har jeg en mukkert stående som mejseboldene får et ordentligt dask af, inden de serveres uden net... for jeg synes de bliver meget hårde, og der bliver spist meget mere, når de er slået i stykker - så jeg regner med at det er fordi boldene er FOR hårde for de små fugle.....
Jeg var på besøg hos en "fuglemand" - han smeltede fedt og blandede med alverdens fuglelækkerier - og puttede det hele i en af de sorte 10 liters spande, som han så bandt op mellem 2 grene i et træ - så spanden lå på siden.... der var simpelthen et virvar af fugle omkring denne spand... og den blev jo ikke våd eller sneet til, ved at den var på siden... så lørdag skal jeg have hentet spæk, så jeg kan få lavet sådan en fugleresturant
et par gange i ugen får de opblødt kattemad - som specielt skovskader, solsorte og rødhals er totalt vilde med
Men hvor jeg dog nyder alle fuglene...