Totalt ikke hønsemne, men jeg sidder og skal vælge valgfag til 3. år.. Jeg skal vælge et obligatorisk fag der hedder teknikfag. Inden for dette fag er der fem linjer. Byggeri og energi, Design og Produktion (El), Design og Produktion (maskin), Proces Levnedsmiddel og proces sundhed. En af disse linjer skal jeg vælge. Jeg har streget begge design linjer ud, så de sidste tre står ret åbne. Jeg har tænkt over det i fjorten dage nu. Jeg skal aflevere imorgen ved middagstid, men tænkte lige at jeg ville høre nogle andres mening først. Altså hvis der er nogen som kan fortælle noget om de forskellige linjer osv. jeg kunne jo være heldig

Jeg står og tripper mellem de to lejre, og det er mest fordi jeg tænker i flere baner. Jeg er god til kemi og biologi som er under proces, men der er bare en rapport hver anden uge, så det vil bare blive rigtig rigtig surt for mig, men jeg vil så også få en højere karakter, men så vil det også gå udover de andre fag jeg har, altså får jeg måske en lavere der.
Jeg er knap så god til at lege håndværker, så der vil jeg nok ligge lavere (4) cirka.. Det vil jo så give mig en lavere karakter der, men til gengæld er det en god arbejdsform med mange projekter og forløb fremfor alle de rapporter. Derfor vil jeg her få mere overskud og tid til at lave mine ting i de andre fag, og dermed tror jeg at jeg vil stige i disse fag og at det så kan opveje den lidt ringere karakter i teknikfaget.
Så jeg står mellem på den ene side: en høj karakter i teknik, muligvis lavere i andre fag, mange rapporter (som vil hænge mig ud af halsen) og også lidt mere stress og mindre fritid. På den anden side kan jeg få en lavere karakter, muligvis højere i andre fag, få afleveringer, mindre stress og mere overskud.
Altså lyder den sidste jo bedst, men der er det ved det at teknikfag er et A-fag, derfor tæller den rigtig rigtig meget, så en lav karakter her kan være fatal og ødelægge mit snit, men jeg får jo mulighed for at forbedre mig i andre A-fag, så jeg overvejer hvad der er vigtigst for mig, fritid og så have det godt og rart imens, eller at piske derudaf, stresse og få en høj karakter.. hvad er lige vigtigst? Gal jeg er på glat is..
Derudover skal jeg vælge et andet fag (hæve) eller to nye fag (c-fag).. Her har jeg valgt at hæve samfundsfag fra C til B.. Nu håber jeg at den bliver oprettet. Hvis den ikke gør, så tror jeg at jeg vælger Erhvervsøkonomi og Idehistorie, men krydser fingre for det!

Bare kom med nogle indput. Jeg ved godt at i ikke skal vælge for mig, men jeg er åben for inspirerende forslag og meninger. Det skader jo ikke

P.S det jeg lærer i bygge kan jeg jo også bruge senere til at bygge hønsehus m.m = selvforsyning til et vist punkt