Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Australorps eller new hampshire?  (Læst 12763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alfred Kirk

• Bruger
Sv: Australorps eller new hampshire?
« Svar #15 Dato: 03 Januar , 2011, 01:35 »
Ja jeg har godt nok haft begge racer, men dog ikke samtidig. Men jeg har altid bedst kunne lide sorte høns. Nu er der masser af æg efter Australopserne. Hanerne er rolige, når der er taget de rugeæg der skal bruges, bliver alle haner lukket sammen i herre indhegningen, ingen slagsmål selv ved 2 år gamle haner.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #16 Dato: 03 Januar , 2011, 08:10 »
helt sikkert, new hampshire er roligst efter mine erfaringer, australorps er lige en andelse mere vilde. Har aldrig oplevet sure kokke ved nogen af dem.  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #17 Dato: 03 Januar , 2011, 09:49 »
Ok ok - jeg trækker min fuldstændig forkerte udtalelse omkring New Hampshires temperament tilbage og håber at jeg vinder i lotto så jeg kan bygge en ny hønsegård KUN til smukke New Hampshire høns!  <+

Indtil da vil jeg nyde mine fantastiske og MEGET rolige Australorps og begynde at ruge nogle kyllinger ud fra dem om en uge!   ;D
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #18 Dato: 03 Januar , 2011, 10:24 »
(Ved godt du spurgte om de to andre racer, men ville lige komme med et andet indspark, fordi jeg faktisk er lidt imponeret over de små seje landhøns).

Hæ hæ, Henriette ;D Kender godt det der med, at man indimellem slet ikke kan lade med at reklamere for sine egne racer /o Landhønsene har skam været inde i mine overvejelser. Men jeg har ingen plan om at beholde en hane af den race jeg vælger, da jeg har en fin fin maranhane som jeg er meget glad for (især hvis han bliver ved med at lade æggene være). Maranerne kommer til at gå sammen med den nye race og derfor synes jeg de skal passe sammen i størrelse.

@Erik: jeg vidste godt du var New Hampshire-fan, så jeg tænkte nok du ville komme på banen ;) Men at der var så mange andre herinde der også har dem, det var jeg faktisk ikke klar over.
@Cartoon: 142 æg fra 6 høner i december... Ja, det er da overbevisende!!

Ja jeg har godt nok haft begge racer, men dog ikke samtidig. Men jeg har altid bedst kunne lide sorte høns. Nu er der masser af æg efter Australopserne.

Tænk, Alfred, jeg troede det kun var en kvindeting at have forkærlighed for noget alene pga. farven ;) :D Men jeg er glad for jeg ikke er alene med den tanke... Min hidtil største anke ifht. New Hampshire er, at jeg synes hønerne ligner Isa Brown :o (men jeg har aldrig set dem live, så det kan godt være det ikke er rigtigt).

Alle I, der har fået mange æg fra New Hampshire: har I kunstigt lys?

Tror svaret hedder tre af hver :D det er min taktik når jeg ikke kan bestemme mig ;) men jeg er jo også stadig i test fasen ;D

Johanne, hvis du ser på min underskrift, så kan du se at det også hænder her i huset ::) Mon ikke der er der jeg ender... Jeg må få fat på nogle rugeæg af begge racer og spise mig ud af overskuddet <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk