så har jeg prøvet det med.
vågnede 6.27 af et hanegal.
og det lød som om at det var tæt på...
nå men, mig op og ud og finde min lygte. gaske rigtigt sad der en af mine haner på en krukke lige uden for soveværelset. og en anden ovre i køkkenhaven.
det løb mig koldt ned af ryggen, hvad lavede de ude på denne tid? og hvordan var de kommet det?

heldigvis kunne jeg se at der ikke havde været ubudne gæster og at lemmen stadig var lukket som i går aftes. (ja, jeg ved det. jeg skulle have tjekket hvor mange der var i hønsehuset i går aftes, men lågen er virkelig stram om aftenen, så jeg kan dårligt få den op).

men hvor er det mærkeligt at de ikke var gået ind i går. det har jeg kun prøvet en gang før, men da lå de alle og sov i en klump i hønsegården.
da jeg åbnede lågen til hønsehuset kunne jeg se at de andre haner også var vågne og 2 af dem sloges lidt. så er det måske derfor at de 2 andre ikke gad at sove hjemme i nat. de holdt heldigvis op med at slås, da jeg kastede lidt korn hen til dem.
indtil videre har det været problemfrit (og selvfølgelig æggefrit) at have 9 haner gående sammen, men hvor er det altså heldigt at det er i morgen at de skal slagtes...jeg vil minde mig selv om denne morgen, når jeg i løbet af dagen kommer til at tænke på, hvordan jeg kommer til at savne dem og deres kor af hanegal.