Den sidste uges tid cirka, har jeg ikke fået nogen æg, jeg regnede med, at det skyldtes kulden, men kikkede da nogle gange under hønsehuset, og fandt også af og til et enkelt æg.
Så i går havde jeg lige et par store badehåndklæder med ud, så jeg kunne ligge på maven og kikke under. 15 frosne æg fik jeg ud vha. en rive.
Der har damerne ligget og loppet den med støvbade i jorden og lidt pilleri i de visne blade, og så har de ikke lige gidet gå op i hønsehuset for at lægge æg. Der var også tegn på at de havde spist nogle af de æg, der var frostsprængte, og det er jo en rigtig uskik!

Så selv om det ikke var min plan at skille hønsene i stammer endnu, er de altså blevet delt og har kun adgang til hus og hønsegårde.
Det bliver sørme dejligt at få sine æg igen.
De frosne æg pillede jeg skallerne af og skar lige det snavsede fra revnen væk, og så røg de i fryseren, dem vil jeg bruge til en gang røræg med hakket grønkål til hønsene, så er de da ikke helt spildt.
Det har betydet at de små englændere skal holde flyttedag, vi har fået stillet (endnu) et lille rødt hønsehus op lige ved terrassen, hvor de skal gå, så de kan blive rigtig forkælede hyggehøns til foråret og sommeren