Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kan de lære det, kan de  (Læst 1099 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Så kan de lære det, kan de
« Dato: 30 December , 2010, 15:48 »
Den sidste uges tid cirka, har jeg ikke fået nogen æg, jeg regnede med, at det skyldtes kulden, men kikkede da nogle gange under hønsehuset, og fandt også af og til et enkelt æg.
Så i går havde jeg lige et par store badehåndklæder med ud, så jeg kunne ligge på maven og kikke under. 15 frosne æg fik jeg ud vha. en rive.
Der har damerne ligget og loppet den med støvbade i jorden og lidt pilleri i de visne blade, og så har de ikke lige gidet gå op i hønsehuset for at lægge æg. Der var også tegn på at de havde spist nogle af de æg, der var frostsprængte, og det er jo en rigtig uskik!   <B
Så selv om det ikke var min plan at skille hønsene i stammer endnu, er de altså blevet delt og har kun adgang til hus og hønsegårde.
Det bliver sørme dejligt at få sine æg igen.
De frosne æg pillede jeg skallerne af og skar lige det snavsede fra revnen væk, og så røg de i fryseren, dem vil jeg bruge til en gang røræg med hakket grønkål til hønsene, så er de da ikke helt spildt.
Det har betydet at de små englændere skal holde flyttedag, vi har fået stillet (endnu) et lille rødt hønsehus op lige ved terrassen, hvor de skal gå, så de kan blive rigtig forkælede hyggehøns til foråret og sommeren *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Så kan de lære det, kan de
« Svar #1 Dato: 30 December , 2010, 15:54 »
De har nok rigtig drillet dig, hva? :D

Det bliver da skønt at få de små om så de rigtig kan være nogle små hyggehøns! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #2 Dato: 30 December , 2010, 16:16 »
Den sidste uges tid cirka, har jeg ikke fået nogen æg, jeg regnede med, at det skyldtes kulden, men kikkede da nogle gange under hønsehuset, og fandt også af og til et enkelt æg.
Så i går havde jeg lige et par store badehåndklæder med ud, så jeg kunne ligge på maven og kikke under. 15 frosne æg fik jeg ud vha. en rive.
Der har damerne ligget og loppet den med støvbade i jorden og lidt pilleri i de visne blade, og så har de ikke lige gidet gå op i hønsehuset for at lægge æg. Der var også tegn på at de havde spist nogle af de æg, der var frostsprængte, og det er jo en rigtig uskik!   <B
Så selv om det ikke var min plan at skille hønsene i stammer endnu, er de altså blevet delt og har kun adgang til hus og hønsegårde.
Det bliver sørme dejligt at få sine æg igen.
De frosne æg pillede jeg skallerne af og skar lige det snavsede fra revnen væk, og så røg de i fryseren, dem vil jeg bruge til en gang røræg med hakket grønkål til hønsene, så er de da ikke helt spildt.
Det har betydet at de små englændere skal holde flyttedag, vi har fået stillet (endnu) et lille rødt hønsehus op lige ved terrassen, hvor de skal gå, så de kan blive rigtig forkælede hyggehøns til foråret og sommeren *y

Godt å høre dine høns kan være uskikkelige og Marianne!!!
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 30 December , 2010, 19:48 »
*g *g *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 December , 2010, 23:00 »
Hæææææææææææ
Dine høns har det jo med ikke at lytte til dig , det kan da ikke undre det store når i ellers kan finde æg overalt på jeres matrikel  ;D
Sådan en bande utaknemmelige kvindfolk  ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 31 December , 2010, 00:06 »
Hvem siger høns er dumme????? ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 31 December , 2010, 07:45 »
Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at de hyggede sig gevaldigt under hønsehuset, og jeg syntes jo også, det var ret fedt, at de havde et godt sted nu med al den sne.
Det var jo lidt sjovt at komme derover, og der var måske nogle enkelte dyr i huset for at spise eller drikke, resten var som sunket i jorden .... så kunne man høre pludren og puslen under huset, og når man kikkede ind var de i gang med diverse hønehyggesysler.
Meeen jeg gider nu ikke skulle ligge på maven på et stort håndklæde og fiske frosne æg ud, så nu er det slut med  den hygge.
Da jeg så alligevel skulle dele dem op, har jeg delt dem i de stammer, jeg vil avle med, så når vejret er klar, er æggene også.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 December , 2010, 13:20 »
den der ler sidst ler bedst ;D
men det var jo rart, det ikke var så koldt
hilsen randi i sevel

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 31 December , 2010, 13:45 »
¨Det kan du tro, Randi, og jeg ler hele vejen fra hønsehuset og ind til mit køleskab med æggene  <: <H <: <H <:
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 31 December , 2010, 14:17 »
Åh, jeg ville gerne have set dig ligge på et badehåndklæde, udstyret med en rive, halvt inde under hønsehuset. Gad vide hvad naboen ville tænke *g.

Jeg forstår nu godt hønsene. Vi har et redskabsskur på pæle lige ved siden af hønsehuset, og to gange har de sneget sig derind under udmugningen, og har være UMULIGE at få ud igen. Støvbadning, skraben og gokken. Jooo, sådan et sted er ren hygge for høns der hader snevejr ;). (og så må jeg hellere nævne at jeg også lå på maven halvt under skuret med en lang pind for at få hønsene ud, samtidig med at jeg prøvede at overbevise hønsene om, at den dåsekattemad jeg havde med ud, var bedre end de lækkerier de fandt i de visne blade... Jeg er nu lidt glad for at der ikke kom nogen forbi mens jeg lå der... ::)).
« Senest Redigeret: 31 December , 2010, 14:20 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 31 December , 2010, 16:17 »
Ja altså , det er helt vildt  hvor lidt plads de - for nogle - små kræ , kan nøjes med.
Jeg render rundt med ideen om de ikke kan få store nok forhold , når jeg så tænker tilbage på hvor jeg har fundet æg de seneste år , ja så er godt småt fint for dem.
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?