Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den enes død den andens brød  (Læst 1443 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Den enes død den andens brød
« Dato: 02 Juni , 2008, 09:12 »
Nu er det jo sådan her på matriklen, at hvis man krummer en fjer på Spirs hoved, så er man dødsens, og således mistede min lyse susssex hane hovedet i går.
Han har i længere tid været meget på tæerne over for især Spir, mens den gule orpington hane egentlig har gået i fred, og da Spir pga. sin størrelse i modsætning til Orpington hanen ikke udgør nogen trussel, men altid tager sig kærligt af de små kyllinger og deres mødre, så blev jeg iriteret på mr.sussex, og det kostede ham livet.
Men sikke en uro der er kommet i flokkken, alle damerne går restløst omkring, og ved ikke lige hvordan det hele skal takles, og der har lige været total flokalarm over en af mine små killinger, der forsigtigt sneg sig afsted langs muren, men den gule fredelige hane galer nu lykkeligt, mens han forsøger sig med alle de lyde han kender at kalde de vildfarne kvinder til sig.

Og Spir,,,,Ja han går bare omkring som om intet var hændt
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dorte Jørgensen

• Passiv bruger
Sv: Den enes død den andens brød
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2008, 23:53 »
Hej Ina

Hvor er han flot!  Jeg er ikke så god til dette her, hvad slags er det - jeg har et gæt, men vil helst bekræftes af dig før jeg røber min mistanke
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #2 Dato: 06 Juni , 2008, 00:45 »
så vidt jeg ved er lille Spir en guld seabright.  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #3 Dato: 06 Juni , 2008, 05:39 »
Det tror jeg du har helt ret i!  ;)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #4 Dato: 06 Juni , 2008, 08:05 »
På billedet ser han meget imponerende ud, men han er ikke meget større end en solsort eller husker jeg forkert, Ina? . ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #5 Dato: 06 Juni , 2008, 14:16 »
Ha ha han er netp på størrelse med en solsort, og han er fræk som en pittbull, og styre kattene med skarp klo, jeg holder dog øje, for den sidst ankomne hankat, har endnu ikke fattet budskabet helt om konsekvensen af at skade endsige æde min Spir. ::)
Venlig Hilsen INA