Kenneth.
Det var lidt den udmelding du selv kom med her:
Vi skal desværre nok forvente en vinter magen til sidste år.
Hvis der er koldt i rusland og omegn får vi oftest en kold vinter da vores vinter Hænger meget sammen men luftmassen derfra. Jeg er selv lige kommet hjem efter en måned i spanien hvor vi fik sne 2 gange hvilket man fant uhørt så luftmassen over europa er også kold og det er her vi normalt får det lunere vejr fra.
Herhjemme kommer vinden oftest øst-vest retning
Så her forbliver koldt
Sorry men det er min profeti 
Hvis NAO (indekset) bestemmer hvor skillelinien mellem den ene og den anden type vejr går gennem Europa, er det jo lidt ligegyldigt om de har +10 eller -25 grader i Rusland og omegn.
Medmindre, selvfølgelig, at trykkene ved Azorerne og Island styres af vejret i Rusland og omegn. Og det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Vejret er en levende masse som skal betragtes som vand da den opføre sig sådan.
Den er afhængig af flere ting så som solens aktivitet, jordens inclination som man først de senere år har opdaget faktisk ændre sig. Jordens ændrede poler det hele spiller ind.
Og så lagde jeg mærke til ovenstående bemærkning, hvilket umiddelbart får mig til at tro at du heller ikke helt tror på alt det politiske snak om menneskeskabt global opvarmning, som vi via investering i milliardklassen kan ændre på.
Dermed bestemt ikke sagt at det ikke er i alles interesse at forsøge at dæmpe forurening generelt.