Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et kvalificeret bud på vejret...  (Læst 2591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Et kvalificeret bud på vejret...
« Dato: 27 December , 2010, 09:33 »
Jeg kan godt lide sne og kulde,egentlig, det er bedre end slud, regn og blæst, og det lyser så dejligt op med sneen. Men for pokker hvor er det besværligt når vi har høns og andre dyr...

Jeg er nok klar over, at kulden er ved at bide sig fast - og hvis fjorde og bælter først fryser til, bliver kulden for alvor svær at slippe af med igen, da vi så får tilnærmelsesvist fastlandsklima. Jeg ved også, at januar - februar som regel er de allerkoldeste.

Men er der ikke nogen der har en god kontakt og som kan bestille at vejret snart mildnes for alvor - og vi får en dyrevenlig tid...  :D og vi kan komme igang med at lave kyllinger og alt det sjove...   *k

Mvh Marianne

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Et kvalificeret bud på vejret...
« Svar #1 Dato: 27 December , 2010, 10:29 »
Det samme siger jeg, jeg er træt af frossen vand.Men jeg håber på bedring hver gang jeg ser vejrudsigten.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27 December , 2010, 10:46 »
 :D I piver derovre på den anden side af Østersøen  :D

Kom i en tur til Bornholm  8)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 27 December , 2010, 11:13 »
Ja Bornholm er hårdt ramt, der kan vi på Sydhavsøerne ingengang være med (heldigvis) selvom vi også har fået en del..........

Det er da smukt nok med al den sne, det isolerer også så planter og træer ikke er så udsatte for kulden og det lysner også en del op.
MEN det er upraktisk når man har et job man skal passe. Og det er dæleme hårdt for arme og ryg at skovle en lang indkørsel. ???

Jeg længes bestemt også efter varmere vejr og jeg synes jeg bedre kan huske sidste vinter end sommeren i år !!  HVOR blev den af ??

Og hvorfor skal den hvide jul begynde i november og slutte til marts/april ?

Men godt vi har den globale opvarming, for ellers havde det vel været istid nu  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 December , 2010, 11:45 »
Har lige checket DMI... i hvert fald på Fyn kommer der mildning fra torsdag og frem - hvis altså det holder denne gang.  *k 'De' plejer at ændre det, når vi nærmer os...
Mvh Marianne

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 December , 2010, 11:51 »
:D I piver derovre på den anden side af Østersøen  :D

Kom i en tur til Bornholm  8)

Piver ???. Ja det sku da være over at i skal ha alt det gode vejr ;D..
Min dreng er sku godt gal i skralden over vi ingen sne har, Han kan jo ikke engang samle til en snebold /d

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 27 December , 2010, 12:13 »
Ligesom Lene kan jeg godt lide vinteren, men denne her har også taget pippet fra mig. Dels så varede den meget længe og gik langt ind i foråret, dels tog den mig på sengen da det ret beset stadigvæk var efterår. Så porrerne, rødbederne, persilleroden står stadigvæk i jorden, og det var jo meningen at de skulle spises nu

I dag har vi -4 grader og vindstille, det er helt forårsagtigt efter de kraftige frostgrader. Jeg kan se, at hønsene synes det samme, de virker gladere og er ikke så oppustede i fjerne i dag. Det forunderlige er, at både i går og i dag sner det ligeså stille, mens solen skinner, det er altså smukt.

Angående Bornholm, så føler jeg med dem, jeg boede på Møn ude i Busene i vintrene 1979/80/81 og det var ikke spor sjovt til sidst. Vi var virkeligt afskåret fra alt og havde det ikke været for hestene var vi aldrig kommet til byen efter forsyninger da vi løb tør for alt. Sneen dækkede alle vinduer og vi kunne dårligt finde ud af dag og nat. Da der endeligt blev ryddet var der meterhøje tuneller som vi kørte i.

Nå, men lysere tider er på vej og jeg føler altid en enorm lettelse når julen er overstået, vist er den hyggelig, men også ret belastende, selvom vi ikke gør det helt vilde ud af den.

VH Gunni.

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 December , 2010, 12:49 »
Er mere end taknemlig for at jeg ikke bor på bornholm, synes det er så smukt det vejr her, men kærestens arbejdsdag er blevet forlænget fra 10 timer dagligt til 13 timer, så er det ikke så sjovt længere.

Sidste år var jeg gevaldig træt af det, og der startede det først 19 dec ??? Det bli'r en laaaang vinter...

@ Jan, hvis i havde sne ku i alligevel ikke lave snebolde når det fryser så hårdt. Det er ikke andet end støv når man tager det op ;)
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline KEW

• Bruger
« Svar #8 Dato: 27 December , 2010, 14:16 »
Vi skal desværre nok forvente en vinter magen til sidste år.
Hvis der er koldt i rusland og omegn får vi oftest en kold vinter da vores vinter Hænger meget sammen men luftmassen derfra. Jeg er selv lige kommet hjem efter en måned i spanien hvor vi fik sne 2 gange hvilket man fant uhørt så luftmassen over europa er også kold og det er her vi normalt får det lunere vejr fra.
Herhjemme kommer vinden oftest øst-vest retning
Så her forbliver koldt
Sorry men det er min profeti :-\
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 27 December , 2010, 14:43 »
Du har jo desværre nok ret... Men ønske kan man jo altid.  :)

Men på den anden side, så er der jo så mange andre gode ting ved sneen, f.eks. kælkning - og skiløb. OG så sætter vi jo endnu mere pris på foråret, når det endelig kommer!
Mvh Marianne

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #10 Dato: 27 December , 2010, 15:33 »
Nej nej, det slutter på torsdag, det skal det bare  :-\
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

karina dj

• Gæst
« Svar #11 Dato: 27 December , 2010, 18:10 »
Jan...din knægt ville synke i til huekvasten herovre  :D og nej...ingen snebolde!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 27 December , 2010, 18:54 »
Jeg er også svært glad for vinteren, ihvertfald med alt sneen, er grov misundelig på Bornholm! :D

Hvis vi skal have det varmere, så skal vinden om i vest i en længere periode så vi får varmen fra Atlanterhavet, ude fra golfstrømmen. Så længe den bliver ved med at være i øst/ nordøst får vi kulden fra nordpolen og de store landmasser i Rusland, og så bliver det koldt, ligesom om sommeren hvor det bare fungere omvendt. Der kommer det gode, tørre, varme og stabile sommervejr også ofte fra øst, men dog også fra syd ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline KEW

• Bruger
« Svar #13 Dato: 27 December , 2010, 19:16 »
Mikkel under normalt vejrforhold ville jeg give dig ret men der er pt ikke nok varme i golfstrømmen set ud fra at irland som ligger lige op ad også er ramt af snemasser i stor stil og de har som bekendt meget mildt vejr om vinteren pga golfen. Så vi har pt ingen steder at hente varmen fra /d
Lyder som du har interesse i meterologi?
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 27 December , 2010, 19:20 »
Jan...din knægt ville synke i til huekvasten herovre  :D og nej...ingen snebolde!
:) Ha det ville han nok.. Men han er tosset med sne. Så han ville elske det. Og a garanterer han nok osse sku få lavet en snebold eller 2..

Men jeg må sige i har været hårdt ramt på Bornholm den seneste tid. Så vi er begyndt og få lidt ondt af jer her i Jylland efterhånden.