Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: frost!!!  (Læst 3391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline poultry

• Passiv bruger
frost!!!
« Dato: 25 December , 2010, 23:28 »
hej forum.

hvor mange frost grader kan hønsene tage??

jeg syntes godt det er ved og være vildt med de minus grader

lukker dem snart ind i stuen  :)

Offline PrintzDK

• Passiv bruger
Sv: frost!!!
« Svar #1 Dato: 25 December , 2010, 23:39 »
Så længe de ikke bliver udsat for træk eller fugt, så klare de sig ganske fint, mine klarede en nat med -25 grader og belønnede mig med æg næste morgen /o eneste ulempe var at æggene var revnede og bundfrosne ;D ;D
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline poultry

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 December , 2010, 23:45 »
ja men jeg vil nødig sidde på den pind med 10 minus grader i røven. men det kan de vel tåle bare de får masser af foder af den rigtige slags :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 26 December , 2010, 07:01 »
Velkommen på forum, Sonny :D
Som Klaus skriver, er det ikke kulde, men fugt og træk, der skader hønsene. De skal selvfølgelig som, du også selv er inde på have rigeligt med foder, så de har energi nok til at holde varmen.
Personligt foretrækker jeg også at have min egen bagdel noget varmere end -10 grader C *f Dundyne eller ej.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 December , 2010, 10:26 »
@ Sonny.
Jeg ved ikke om der en grænse for hvor meget frost en høne kan klare, men jeg har ikke hørt om at høns dør pga. kulde.  ;)
Mine Silker går stadig i et legehus i haven, og de er friske nok trods kulden.  :)
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 27 December , 2010, 10:39 »
Flemming Schiøtte beskriver i bogen "Det rimelige hønsehold" om høns, der sover ud ved -26oC. Han beskriver, hvordan de trives ganske udmærket, og at de da det bliver forår lægger de rugeæg, der forventes med fine og trivelige kyllinger efterfølgende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 December , 2010, 10:55 »
Hønsene har jo 'intelligent tøj' på - de kan jo rejse fjerene når det er koldt, så det isolerende lag bliver tykkere. Men det er altid godt med nærende kost, især hvis man ikke har lys i hønsehuset, så er der kun få timer til at spise i.
Mvh Marianne