Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Billeder  (Læst 1387 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Billeder
« Dato: 25 December , 2010, 09:17 »
Uh..det er nogle dejlige billeder, du viser fra hønsenes vinterlogi. De har det jo himmelsk /o

Mine har fået et varmetæppe lagt ind i drivhuset, hvor de tilbringer megen af deres dag. De tilbringer ikke hele tiden på tæppet, men det er tydeligt, at efter en tur i sneen, så ved de, hvor fødderne kan varmes.

Det her er sgu ikke normal dansk vinter, så man må være lidt opfindsom.
« Senest Redigeret: 25 December , 2010, 09:21 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #1 Dato: 25 December , 2010, 11:30 »
ha ha Søren det tror jeg ikke gik her hos mig, men det er godt at se at dine høns ved hvor man varmer tæerne.
Mine går inde så de har det ikke så slemt, de får lidt at hygge sig med.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #2 Dato: 25 December , 2010, 15:34 »
Hej

Mine er ikke så bange for kulde.

Det er dem der skal udstilles om 14 dage, så det er ikke smart de har fået hul på jorden, de bliver ikke til at få hvide igen.

Tommy
« Senest Redigeret: 25 December , 2010, 15:36 Fra Tommy Andersen »

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 December , 2010, 17:36 »
Søren, hvordan har du tænkt dig at gøre rent når de har klattet på termostater og andet godt? ;)

Emma

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
« Svar #4 Dato: 25 December , 2010, 20:04 »
Helle K.
Kunne godt tænke mig at høre mere om dit varmetæppe - hvad bruger du som varmetæppe til dem? For det er da en rigtig go ide  /o

0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 25 December , 2010, 20:25 »
Helle K.
Kunne godt tænke mig at høre mere om dit varmetæppe - hvad bruger du som varmetæppe til dem? For det er da en rigtig go ide  /o

Ja..jeg tog i Harald Nyborg og købte et varmetæppe (sådan et med ledning og varmetråde i) til kr. 248, det er 150cmx75..det er så kommet i et gammelt dynebetræk...og så har jeg lagt det mellem to hundetæpper. Nu ligger det så på fliserne i drivhuset...uden halm eller andet over, for at undgå at hønsene skraber i det..og jeg kan love dig for, at de kunne finde ud af, hvad det skal bruges til...ind og varme fødder...så ud igen...ind og få en lille lur...og ud igen...sådan går dagen. Klatterne som kommer på tæppet får lov til at få godt med frost, når damerne er gået i seng...og så kan de bare rystes af bagefter (hmm..så lidt nytte har jeg da ud af frostvejret).
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 December , 2010, 20:41 »
Hihi, det var en rigtig go ide  ;) Vil da prøve at få fat i et varmetæppe næste gang jeg kommer til byen  /o I går aftes hvor vi sad og hyggede med mad og mad og atter mad og varme, skænkede jeg godt nok de to-benede venner mange tanker - men ak - sikke et kaos hvis de skulle være med til at danse om juletræet  *f
0,1 stor hvid silkehøne
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 25 December , 2010, 20:50 »
Hihi, det var en rigtig go ide  ;) Vil da prøve at få fat i et varmetæppe næste gang jeg kommer til byen  /o I går aftes hvor vi sad og hyggede med mad og mad og atter mad og varme, skænkede jeg godt nok de to-benede venner mange tanker - men ak - sikke et kaos hvis de skulle være med til at danse om juletræet  *f

...du kan tro, at de vil ELSKE det /o

..og ja, vi gør mange skøre ting for de kære høns...hvor mange har ikke været ude at feje græsplæne f. eks???...sikkert til stor moro for mange naboer ;D

..og at have dem med til julefest ville da være fedt!!...og rundt om juletræet med julesange haha..gok, gook, goook, spinde, spinde. Alletiders ide /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 25 December , 2010, 21:51 »
...du kan tro, at de vil ELSKE det /o

..og ja, vi gør mange skøre ting for de kære høns...hvor mange har ikke været ude at feje græsplæne f. eks???...sikkert til stor moro for mange naboer ;D

..og at have dem med til julefest ville da være fedt!!...og rundt om juletræet med julesange haha..gok, gook, goook, spinde, spinde. Alletiders ide /o

Jo jo, den der med at feje græsplæne, det gør jeg skam jævntligt. Er der tø-sne er det godt nok et tungt arbejde, men fandt ud at man bare skal lave nogle ordentlige snemænd. I det man ruller de store snebolde hen over den hvide plæne, efterlader der sig fine grønne pletter, som hønsene straks skraber i  /o  Det er ungerne også med på, så det er til glæde for både børn og dyr, og jeg har det bare dejligt når de trives  <O
0,1 stor hvid silkehøne
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg

Offline mariegaard

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 26 December , 2010, 09:07 »
det ser hyggeligt ud det hele, min erfaring er dog at de bliver lettere syge når de går i meget svingende temperature, jeg mener at bare de ikke får træk er kulde slet ikke noget problem, rigtig god jul til alle /o
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 26 December , 2010, 19:04 »
Det er bare at smide halm ud på sneen, så skal hønsene nok klare at hygge sig ude!! /o
Hunden har ikke brug for halm ;D
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!