Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så måtte jeg have fat i svigerfar  (Læst 1458 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mutti

• Passiv bruger
Så måtte jeg have fat i svigerfar
« Dato: 23 December , 2010, 13:17 »
Min dejlige dejlige hane af ubeskrivelig herkomst og som jeg selv har ruget ud for 2 år siden ,har den sidste uges tid haltet på det ene ben.Her de sidste dage har jeg så måtte bære ham rundt for at få mad og drikke.Det går jo selvfølgelig ikke ,men chancen skulle han have for at komme sig igen.
Men her til morgen besluttede jeg så at det her vist ikke blev bedre ,og som den kylling jeg er måtte jeg ringe efter svigerfar for at aflive ham.
Det gik også hurtigt og smertefrit.
Men så sagde svigerfar at nu skulle jeg sørge for hurtigt at få fat i en ny hane ,for ellers holdt hønsene op med at lægge æg.De skulle simpelthen have en hane at snakke med.
Det har jeg da godt nok aldrig hørt før  ??? ??? ??? ???
Hvad siger I....skal man padon have en hane for at hønsene lægger æg
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Så måtte jeg have fat i svigerfar
« Svar #1 Dato: 23 December , 2010, 13:29 »
Jeg har ikke vanvittigt meget erfaring - men mine høns lagde lige så mange æg før Herluf flyttede ind sidste weekend, som de gør nu efter han er flyttet ind. Jeg fik mine Isa warren i starten af oktober (ca 18 uger gamle) og de begyndte at lægge æg d. 4 November - og i dag er gennemsnittet på 17-18 æg om dagen. Det var det som sagt også før hanen flyttede ind. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det kan ændre sig, når de først har været vant til at der en hane??? Er sikker på der er andre her inde der har den erfaring.  :)

!mc
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 December , 2010, 13:34 »
Har ingen hane, men får æg alligevel..... så jeg tror ikke det er nødvendigt, kun hvis du skal have befrugtet æg.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 December , 2010, 13:37 »
Ja, æg lægger de uanset, om der er hane eller ej.
Kyllinger kommer selvfølgelig kun, hvis der er en hane. Og så er en hane jo også et hyggeligt og smukt kræ at have gående.
Men jeg ville nok ikke lige styrte ud i snestormen for at få fat i en :D

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 December , 2010, 15:13 »
Dejligt at få bekræftet at det ikke er mig der er helt uvidende.
Har dog heller aldrig hørt det før.
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
2

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 23 December , 2010, 15:23 »
Jørgen Liljesøe skriver noget tilsvarende i en af sine bøger, altså at hønsene bliver mere "dovne" uden hane.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 December , 2010, 15:48 »
Jørgen Liljesøe skriver noget tilsvarende i en af sine bøger, altså at hønsene bliver mere "dovne" uden hane.

Det er godt nok farligt det her, men har i da ikke opdaget hvem der  der holder jer i gang piger. ;D (løbe, løbe, løbe)
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 December , 2010, 15:55 »
Det er godt nok farligt det her, men har i da ikke opdaget hvem der  der holder jer i gang piger. ;D (løbe, løbe, løbe)

Ha ha  *g *g

Lige meget hvad kvinder goer skal de goere det dobbelt saa godt for den halve anerkendelse.
Heldigvis er dette ikke svaert!

Emma

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 December , 2010, 23:30 »

så må jeg lige have den bog hevet frem .... <P <Pmåske han ikke er så dum alligevel ham svigerfar.
Men har nu været på jagt efter en hane,og nu har damerne igen en herre i blandt sig
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
2

Offline Willy Littau

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 December , 2010, 09:13 »
Selvfølgelig lægger høns æg uden en hane - der kan dog ikke komme kyllinger ud af dem, og Isa lægger æg bare de ser et fodertrug.
Men ser man på dyrevelfærd, på natur m.v. så er det naturligt at der i en flok er en hane. Prøv at se ham. Han fører flokken rundt, han viser dem foder og andre interessante ting, kalder på dem - her er en lille orm, hvem kommer først, og meget andet. Skulle der endelig blive lidt kamp damerne imellem om hanens gunst eller rangordenen i flokken, så blander han sig - går lidt rund og taler med hønsene og så er der ro igen. Er hønsene glade for hanen - selvfølgelig. Prøv at se når de holder hyrdetime, hønsene står omkring hanen, smånusser ham i halsbehænget - se hvor flot jeg er o.s.v.
Så selvfølgelig skal der være en hane i en flok høns.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 24 December , 2010, 09:17 »
Selvfølgelig skal der være en hane i flokken - med mindre man har krakilske naboer og IKKE må holde hane pga. regulativer i byen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 24 December , 2010, 09:18 »
Selvfølgelig lægger høns æg uden en hane - der kan dog ikke komme kyllinger ud af dem, og Isa lægger æg bare de ser et fodertrug.
Men ser man på dyrevelfærd, på natur m.v. så er det naturligt at der i en flok er en hane. Prøv at se ham. Han fører flokken rundt, han viser dem foder og andre interessante ting, kalder på dem - her er en lille orm, hvem kommer først, og meget andet. Skulle der endelig blive lidt kamp damerne imellem om hanens gunst eller rangordenen i flokken, så blander han sig - går lidt rund og taler med hønsene og så er der ro igen. Er hønsene glade for hanen - selvfølgelig. Prøv at se når de holder hyrdetime, hønsene står omkring hanen, smånusser ham i halsbehænget - se hvor flot jeg er o.s.v.
Så selvfølgelig skal der være en hane i en flok høns.

Jeg kunne ikke være mere enig. Gid alle uforstående naboer rundt omkring læste med lige nu :(

Ha, ha...Lene..du kom lige først ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14