øv, det var da trist... Men forstår dig godt... Håber du finder gode hjem til dem 
Tak

Ja begrænsningens kunst er svær - specielt efter LU er det godt konen min haler i den anden retning , for som du jo selv er inde på : de skal jo passes !
Uanset hvor smart det hele er indrettet , ja så tager tingene bare tid og denne vinter gør det ikke nemmere !
Selvfølgelig er det trist du må afhænde nogle af dine høns , men yderst rosværdigt du indser det i tide 
Jeg syntes dette år har haft en række frygtelige eksempler på menneskers manglende evner til at stoppe mens legen er god , hvilket har resulteret i dyr der ikke står til at redes og må slåes ned. Senest et 2 cifret antal heste 
Så flot selvindsigt - super !
kh hanegalgak
ps. jeg ved godt mange af de personer der har haft de dyr det har været nødvendigt at slå ned , har haft det dårligt med psyken , men en rettidig begrænsning havde måske lettet på et bekymret sind .....................
Tak...synes egentlig det lige var det jeg havde brug for at høre!

@ Christina, lige et spørgsmål af nysgerrighed: hvorfor fejrer I ikke jul?
Hvor ved du det fra?

Jamen, denne december bliver faktisk 3. gang, hvor vi ikke fejrer jul

Jeg er lidt påpasselig med at skrive hvor meget jeg nyder at slippe for stresset omkring det, økonomien og materialismen, da jeg godt ved at det betyder meget for mange at fejre jul...

Men herhjemme forsøger vi så godt vi kan, at følge den undervisning der blev udlagt af Biblens messias...ikke alle oversættelser tages for gode varer

Vi undersøgte så nærmere hvad julen egentlig bunder i, og fandt ud af at det ikke havde noget med Bibelen at gøre (prøv evt. at google julens oprindelse

).
Vi havde det begge samtidig rigtig skidt med at vores børn skulle sidde og blive overdynget med gaver, som de alligevel slet slet ikke kunne overskue, og vil gerne give dem nogle (for os) stærkere værdier. Samtidig lærer vi dem, at de har det bedre end mange andre børn rundt om i verden, og at vi bl.a. derfor ikke skal ødsle.
Dog synes vi også der skal ske noget spændende for dem her i ferien, så hvert år arrangerer vi en skattejagt i skoven, hvor de så ender med at finde skatten, som gerne er noget de brændende har ønsket sig

Vores store pige oplevede jul, da hun var 1 år gammel, og husker det naturligvis ikke, så ingen af dem har erindringen om jul, og de glæder sig begge sååå meget til den årlige skattejagt i skoven

@Tanja: Tak!