Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forkølelse - Nu igen..  (Læst 68703 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Forkølelse - Nu igen..
« Svar #60 Dato: 01 Januar , 2011, 14:07 »
Marianne, også selvom det nu er syvende dag de får medicinen? Jeg fortsætter ihvertfald til på mandag, så må jeg snakke med vores dyrlæge der. Vi kender hende privat, så det kan være at hun har et godt råd.

Benny, det lyder da egentlig som en god ting. Jeg har nogle majs liggende, så dem vil jeg da give dem, tak  /o

Bettina, tror du så at jeg skal enkelt medicinere dem der har det skidt? Jeg kan eventuelt isolere dem i drivhuset, så har de det både godt og tørt + lidt varmere end de fleste steder.

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #61 Dato: 01 Januar , 2011, 14:27 »
Ja det ville jeg gøre, men tror ikke at du behøver at isolere dem.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #62 Dato: 01 Januar , 2011, 18:45 »
Bettina, tror du så at jeg skal enkelt medicinere dem der har det skidt? Jeg kan eventuelt isolere dem i drivhuset, så har de det både godt og tørt + lidt varmere end de fleste steder.

Jeg kom til at tænke på en ting - har de der stadig er skidt været SÅ skidt at de ikke har drukket så meget som de andre? måske har de jo så ikke fået nok medicin i løbet af behandlingen. Jeg synes det er en god ide at give dem lidt i næbbet morgen og aften i 2-3 dage. Isolering er en god mulighed både for smitte, men også for at holde styr på hvilke æg der skal smides væk.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #63 Dato: 01 Januar , 2011, 20:07 »
Det vil jeg gøre Morten  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 01 Januar , 2011, 21:40 »
Har lige været ude for at lytte og give medicin. Det tog kun 45 min af finde frem til dem der krævede det og så efterfølgende give dem. Det drejede sig om fire styk. Resten får medicin imorgen. Rigtig mange kunne jeg intet hører på, mens nogle få nyste en enkelt gang. De fire var min belgiske maranhane, en dansk maranhane, en hanekylling af mine maran/blomster og en hønekylling af mine maran/blomst. De tre var meget slemme. Havde svært ved at trække vejret og snot der løb fra næsen, men den fjerde nøs kun en smule ;).. Jeg tror det er ovre om et par dage ;) 7-9-13!!!!!!!!!!!!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #65 Dato: 02 Januar , 2011, 08:44 »
Har lige været ude for at lytte og give medicin. Det tog kun 45 min af finde frem til dem der krævede det og så efterfølgende give dem. Det drejede sig om fire styk. Resten får medicin imorgen. Rigtig mange kunne jeg intet hører på, mens nogle få nyste en enkelt gang. De fire var min belgiske maranhane, en dansk maranhane, en hanekylling af mine maran/blomster og en hønekylling af mine maran/blomst. De tre var meget slemme. Havde svært ved at trække vejret og snot der løb fra næsen, men den fjerde nøs kun en smule ;).. Jeg tror det er ovre om et par dage ;) 7-9-13!!!!!!!!!!!!

Godt kæmpet!    *k
Mvh. Morten

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 02 Januar , 2011, 10:24 »
Har givet tre mere som jeg var lidt i tvivl om igår her til morgen. Jeg tænkte at det kunne jeg lige så godt, for det var de eneste som nøs af og til. De resterende nyser kun engang i mellem, hvilket jeg ikke tager for noget overhovedet. Det blev så til to haner mere og en maran høne. Underligt at det lige er hanerne og hanekyllingerne der er værst ramt ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 02 Januar , 2011, 14:01 »
Har givet tre mere som jeg var lidt i tvivl om igår her til morgen. Jeg tænkte at det kunne jeg lige så godt, for det var de eneste som nøs af og til. De resterende nyser kun engang i mellem, hvilket jeg ikke tager for noget overhovedet. Det blev så til to haner mere og en maran høne. Underligt at det lige er hanerne og hanekyllingerne der er værst ramt ;)

Måske ikke så underligt alligevel - mænd er jo som bekendt altid MEGET MERE syge end kvinder...  ikke?  ;)    ::)
Mvh. Morten

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #68 Dato: 02 Januar , 2011, 14:05 »
Måske ikke så underligt alligevel - mænd er jo som bekendt altid MEGET MERE syge end kvinder...  ikke?  ;)    ::)

Ja og de tror jo at de skal dø hver gang  *g
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 02 Januar , 2011, 14:17 »
Det tror hanerne sikkert også så ;) De er nok glade for min medynk :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #70 Dato: 02 Januar , 2011, 19:55 »
Jeg snakker lige med min dyrlæge imorgen for at høre om jeg skal prøve noget andet til dem der stadig er lidt skidt (især min ene maranhane og to maran/silker).. I alt bliver det jo så 3,1 maraner og 2,1 maran/silker, så vil høre ad hvad hun syntes. De viser ikke så meget fremgang af enkeltbehandlingen som jeg kunne håbe, men prøver lige at se det an til imorgen eftermiddag ;)

Tak for hjælp til alle indtil videre. Jeg kommer med opdateringer igen når jeg ved noget :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 04 Januar , 2011, 10:00 »
Har sat maran/silkerne ind til maranerne, så får den gård tre dage på et andet bredspekteret antibiotika, så det kan blive slået helt ned. Den anden går er helt rask. 7-9-13 ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #72 Dato: 04 Januar , 2011, 10:22 »
Der *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #73 Dato: 04 Januar , 2011, 10:22 »
Det lyder rigtig godt, Mikkel /o Jeg krydser fingre for at det tager det sidste og du ikke skal miste flere denne vinter!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #74 Dato: 05 Januar , 2011, 09:50 »
Jeg har besluttet at de tre maran/silker skal aflives. De kan ikke rigtig komme sig ovenpå det hele, og især hønen er slemt tilredt, for nu har hun udviklet øjenbetændelse, øv!

Resten går det bedre med :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.