Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger fra dag 1 i akvarie/terraie?  (Læst 1184 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
Kyllinger fra dag 1 i akvarie/terraie?
« Dato: 16 December , 2010, 19:42 »
Hej

Jeg er ved at omdanne garagen til rugerum med min nye maskine, samt en lille hygge krog med øl og dart... så var det jeg lige kom til at tænke på at det måske var smart med kyllingerne i rugerummet de første par dage, nogen der har erfaringer med at have dem i et "glasskab"? godt? skidt? ???

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Kyllinger fra dag 1 i akvarie/terraie?
« Svar #1 Dato: 16 December , 2010, 19:46 »
Hej

Jeg er ved at omdanne garagen til rugerum med min nye maskine, samt en lille hygge krog med øl og dart...

Hvor er det lige du bor i Struer ???
Hilsen
Peter

thorleif

• Gæst
« Svar #2 Dato: 16 December , 2010, 19:53 »
Jeg bruger et gammelt akvarium, 2 m. langt, det gaar fint, de er der til 3-6 uger, 2 x 50w lamper holder det godt og varmt, bruger 2, slig at hvis en lampe gaar ud om natten, saa er der fremdeles 1, slig at de alle overlever selv en kold nat. MEN, du maa goere TOTALT rent 2 gg om dagen, ellers saa bliver der daarlig luft.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 December , 2010, 21:13 »
Hvor er det lige du bor i Struer ???

Ja, det er nok godt du ikke bor lidt mere 'centralt', ellers kunne du da hurtigt få tømt barskabet af andre hønsetosser (undskyld, Peter  ;):D
Mvh Marianne

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 16 December , 2010, 22:00 »
tak for rådet, tror bare kyllingerne bliver samme sted som de 2 andre år, nemlig sammen med fuglene

jeg bor på solbakken, har hønsene i kolonien, men kyllinger går her hjemme i ca 2 uger, inden de bliver sendt videre  ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 16 December , 2010, 22:10 »
JEg er skide go til Dart..... er vi ved at være ude i en forumudflugt til Thomas's garage? :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #6 Dato: 16 December , 2010, 22:33 »
jeg kan varmt(!) anbefale et besøg i hønsekolonien i Struer - der er smadder hyggeligt og så er det nogen søde mennesker!!
men Wanda... der er altså laaaaaaaaaangt derop... så pak picnickurven... så du kan holde pause undervejs :) men der er dejligt... rigtig dejligt deroppe...
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Februar , 2011, 20:54 »
Så blev garagen færdig, der er ikke indkøbt dart endnu, men det kommer nok når kræmmermarkederne kommer  /o

Billeder kan ses i mit galleri  /o