Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har en skrukhøne nu  (Læst 5505 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline manniken

• Passiv bruger
Jeg har en skrukhøne nu
« Dato: 15 December , 2010, 16:18 »
Ja, ved det lyder helt fjollet, her i polen hvor jeg bor er der ca 80 cm sne og ganske mange frostgrader. Men damen har alts lagt sig og har ligget i ca 14 - 16 dage. Det ka jo ikke gå så nu har jeg fundet et rugeri her i nærhedender klægger slagtekyllinger på fredag og så kan hun få 3 af dem. Jeg tager hende ind i en baggang vi har der er ca 10 graders varme, ved jeg forrykt men syntes det er synd. Men hvad mener I ? Har ellers 4 fine høns der indtil nu har givet 4 æg om dagen, de er dog gået ned på 2 nu.

pylle pylle

• Gæst
Sv: Jeg har en skrukhøne nu
« Svar #1 Dato: 15 December , 2010, 16:28 »
Hvis DU vil have kyllinger så giver du hende bare de kyllinger.. ellers går de som regel af igen efter en 1 - 1/2 mdr maks.. og de dør ikke af sult..  det er ikke synd hun ligger der.. jeg tror ikke på at høns har følelser i den retning..  :P

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 15 December , 2010, 16:55 »
Julekyllinger  ;B
!mc

Det bli'r da HYGGE!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 15 December , 2010, 16:56 »
Jeg har også en skrukhøne liggende, men nix - nej - hun får ikke kyllinger på denne årstid, så madammen må altså ligge og og skrukke al det hun vil, lige ind til det bliver vejr til kyllinger igen ;). Tror heller ikke at det er synd for hønen, men irriterende at hun ikke giver æg, og optager en redekasse når hun ligger der og troner, og tror hun skal have små børn ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 December , 2010, 17:36 »
Jeg havde altså brugt den sorte spand så hun blev afskrukket. Det er ikke årstiden til at få kyllinger. Desuden mener jeg nu godt hun kan tage skade af bare at ligge. Hun tager jo ikke så meget føde til sig når hun er skruk og når det er så koldt har de altså brug for noget spæk for at holde varmen.

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 December , 2010, 18:10 »
Tja, har nu ligegodt bestemt mig for at prøve, det blir noget besværligt men hva gør det. Hun får idt af de slagtekyllinger. Har lige været ude for at hente hende ind her mens det er mørkt. Og ja Marianne, det blir sgu da hyggeligt. Tak for jeres råd

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 December , 2010, 13:39 »
Syntes lige jeg ville opdatere denne. Var igår ude at hente kyllinger, damen på rugeriet spurgte om hvor mange jeg ville have, nåååå en 5 - 6 stykker sagde jeg. Nå men fik stukket en papkasse i hånden og hjem i en fart, der var så 15 stk........... og det for hvad der svarer til 20 danske kroner. Nå men de kom ind under skrukken og jeg var meget spændt på hvordan det nu ville gå. Men de lever skam alle 15 endnu, drøner rundt, ind og ud under mutter, spiser og drikker. Så nu må vi se hvad der mere sker.

Glædelig jul

Tommy 

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 19 December , 2010, 14:06 »
Husk nu, at vi vil se billeder  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 19 December , 2010, 14:58 »
Har skam taget nogle Marianne.... men ka ikke lige huske hvordan man uploader  :P

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #9 Dato: 19 December , 2010, 15:52 »
Tillykke med dem :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #10 Dato: 19 December , 2010, 17:39 »

Julekyllinger, tjah, hvorfor ikke... :D

I går morges gjorde jeg da store øjne, da jeg kom ud i stalden, for hvad stod der dog lige foran mig....

Et få timer gammelt gimmerlam  ;D  ;D  ;D

Lad være med at spørge, hvorfor moderdyret har fået navnet Maria  ::)

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))