Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jer, som har prøvet lidt af hvert...hvilken race til slagt?  (Læst 8363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Jer, som har prøvet lidt af hvert...hvilken race til slagt?
« Svar #15 Dato: 15 December , 2010, 09:42 »
Jeg giver dig ret, Christina, f.eks. slagtede jeg australorps hanekyllinger og selv om de vejede omkring 1600 gram var der jo ikke så meget kød på dem, så det handler jo også om race, fodring, kropsstørrelse (skroget), tid m.v. Havde det nu været en dværg-wyandot med den vægt, havde sagen jo stillet sig ganske anderledes!  :D
Mvh Marianne

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #16 Dato: 15 December , 2010, 09:49 »
Jeg har også stået og grinet lidt af de kyllingebrystfileter, jeg har skåret af egne dyr og tænkt på de tykke tilsvarende fra Netto. Men Nettos er saftige selvom de er stegt på panden, de hjemmelavede virker mere som skosåler. Men hvis bare de steges under låg, går det nok  /o

Umiddelbart burde jeg vel ikke være skuffet over en 1200g kylling af egen avl, men jeg har det som Christina, man bliver næsten vant til at høre om andres 2-3 kg.-dyr og undrer sig over, hvorfor der ikke er nogen af den slags i egen bestand.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 15 December , 2010, 09:53 »
Tjaa en dværg Wyandot med en slagtevægt på 1600 g. det ville have været noget voldsomt  ;)

Selvfølgelig skal det slagtede dyr være harmonisk og ikke magert, ligemeget om det så vejer 1000 g. eller 3000 g.

Jeg fodre primært med først startfoder til ca. 6-8 ugers alderen og siden hen med voksefoder begge fra Mølleren. Jeg supplere lidt med hvede og majs.

Jeg bruger RIGTIG meget voksefoder, for de store racer skal have meget for at blive til noget og jeg går først over til æglægningspiller fra december måned ca.

Så de er bestemt ikke billige at lave, men de er helt klart bedre og med mere smag end dem som ligger i køledisken.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #18 Dato: 15 December , 2010, 10:04 »
med den foderplan kan jeg godt høre, at jeg ikke er helt galt på den  /o         

så er der for mig snart kun tilbage at vælge: araucana og/eller plymouth rock
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 26 December , 2010, 20:07 »
Det er ikke en race som jeg har erfaringer med og tror heller ikke jeg nogensinde kommer til at have, men der findes jo nogen der kan holde ud at kigge på dem og så skulle Cou-nu ifølge svensk forum kunne nå en god slagtevægt relativt hurtigt, uden benproblemer etc.

men...

Rasmus

Offline Lomo

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
« Svar #20 Dato: 26 December , 2010, 20:52 »
Broilere er nok de mest imponerende. Grimme som arvesynden, men meget kød på dem!

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #21 Dato: 26 December , 2010, 22:23 »
Hmm, tror ikke lige det bliver dem! *e ;D

Men vil måske forsøge at få fat i lidt maran og araucana rugeæg så... :) Tak :)