Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så er vi flyttet  (Læst 1315 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Så er vi flyttet
« Dato: 13 December , 2010, 22:24 »
Som jeg har skrevet herinde tidligere, så stod vi for at skulle flytte.

Den første uge i december, stod vi og manglede halm til vores kaniner. Jeg fandt en annonce i Gul og Gratis og så, at vedkommende her på Sydfyn, også havde et hus han lejede ud.
Da vi så kom ud til ham, viste det sig, at han kendte Christian, min mand, og at han kørte med aviser ligesom vi også har gjort for at suppl. vores pension.
Vi kørte ud og kiggede på huset, og det er bare så skønt. Med lidt overtalelse og fordi Christian kendte ham, sagde han god for at vi må leje det. Grunden til at han skulle overtales er, at vi har 5 hunde  :-[. Vi har så lagt gulvtæppe på gulvene, for at tage det værste.
Marianne N. du kender ham faktisk. Han kender ihvertfald dig  ;D. Torben hedder han.
Der har tidligere boet nogle her med høns og ham og hans kone har selv dyr.
Huset er i et plan og dejlig varmt. Det andet sted vi boede var hundekoldt og jeg var stort set syg hele tiden siden det blev efterår. Når jeg går ned om morgenen for at lukke op for mine høns, lyder der et lystigt galen alle steder fra, bla. fra den ene nabo. Tror der er 3-4 kokke her i området, foruden min.
Her føler vi os endelig hjemme, så nu håber vi bare, at vi kan få lov at blive boende her i lang tid.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Så er vi flyttet
« Svar #1 Dato: 13 December , 2010, 22:34 »
Hvor lyder det dejligt Lisbeth! Håber i falder godt til og får lov at blive boende i laaang tid :)

Hvordan har jeres gamle schæfer det?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 13 December , 2010, 22:35 »
Hvor lyder det godt, Lisbeth  :D
Tillykke med fundet!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 December , 2010, 23:01 »
Min gamle tøs har det fint. Knuden er der stadig og har samme størrelse og er hård som sten.
Hun spiser, er glad og leger så godt som alderen giver hende lov til.
Jeg talte med dyrlægen i sidste uge, og hende og jeg er enige om, at der ikke bliver opereret på min hund. Hun er 11 år og det er en stor operation og der er ingen helbredelse.
Så hun får lov til at blive hjemme og hygge sig og den dag hun ikke trives mere, så må vi den tunge vej. Men lige nu er hun glad og frisk  :D
Vi ville gerne have været til Herning her i week-enden, men jeg vil ikke lade hende være hjemme alene i så mange timer, når jeg ikke ved hvor længe jeg har hende endnu.
Studsede over noget dyrlægen sagde, da jeg talte med hende. Hun mindede mig om, at hun også var på arbejde når det blev jul og nytår, så jeg skulle bare ringe. Det kan godt være jeg lægger noget i det der ikke er der, men........

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 13 December , 2010, 23:43 »
Jeg synes at det er fint af din dyrlæge. Der er næsten ikke noget værre end at stå med et meget sygt dyr og være nødt til at ringe efter en dyrlæge, der intet kender til forløbet.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 December , 2010, 06:00 »
Det lyder godt med den nye bolig, Lisbeth - hvor er det henne?
Torben, jo, det er nok min næsten-nabo - de er rigtigt flinke, og hans kone har også høns og en masse moskusænder.

Uh, det er en trist tid med en gammel syg hund, men jeg er sikker på I sørger for at hun får det bedste ud af den tid hun har tilbage.  *t
Mvh Marianne

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 14 December , 2010, 08:26 »
Det er i Kirkeby Sand ved Stenstrup.
Vi har ikke mødt hans kone endnu, men ja de har en del dyr og nogle så nuttede geder  ;D

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 December , 2010, 08:57 »
Ja de er søde de mohairgeder - har haft et par af hendes nyfødte kid i pleje på et tidspunkt, de er bare nuttede. Vi plejer at hjælpe hinanden med div. dyrepasning og andre ting, Mette og jeg. God nabo  /o
Mvh Marianne

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 14 December , 2010, 10:47 »
Hvor dejligt at I endelig har fundet et rart sted at bo. Hils Christian,  og så håber jeg den gamle hund holder længe uden at blive mærket for meget af sygdom.  *l
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 December , 2010, 10:49 »
Skøn julegave for jer at få!  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.