I sommers havde jeg en høne der lå på staldgangen med det ene ben bagud og hængende vinge. Sørens også tænkte jeg så fik jeg alligevel Mareks igen. Hun havde alderen, lige før æglægning, så jeg var overbevist.
Jeg var nu ikke oplagt til at aflive hende lige med det samme for hun havde appetit. Det stod på i et par dage og så valgte jeg, at hjælpe hende lidt.
Jeg forbandt hendes ben og da hun så gik på vristen ja, så satte jeg altså vatpinde under hendes tæer og tapede dem fast, således at også vristen kom på plads.
Meget hurtigt hjælp behandlingen, først kom vingen på plads og så faldt vatpindene af af sig selv og hønen gik rimeligt godt. I løbet af en 14 dages tid var hun så god som ny og kunne flyve op på malkerørene for natten.Jeg er sikker på at hun på en eller anden måde har fået kvajet sig under opflyvning til de malkerør, eller er blevet skubbet ned af en nabo i nattens mulm og mørke.
I dag er der intet at bemærke, hun tøffer rundt med de andre og lægger sine æg.
Nogen gange skal der måske blot tid til, at selv høns kan komme sig, måske døjer de lidt, men mon ikke det er det værd, hvis de derefter kan leve videre uden men?
VH Gunni.