Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad fik du med hjem fra LU?  (Læst 6771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frida

• Gæst
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #45 Dato: 12 December , 2010, 20:38 »
Jeg fik en kæmpe oplevelse ved at se alle de skønne og flotte racer.

Jeg fik også en smule stress med hjem, over ikke at nå at besøge DFF ret længe (kun lige til at købe tre badges, kort tid før vi skulle hjem). Jeg fik lidt ærgelse med hjem, (over at min matrikkel ikke er stor nok til flere racer ;)).

Derudover købte jeg et medlemskab til min datter af dffr. DropLop, fluespray, vispumin og diverse ringe i flotte farver. Det var meningen at jeg skulle have købt en redekasse til Orloff-høns, men der var ingen redekasser i rimelige størrelser (så min mand må igen igen igang med at bygge for mig ::))

Jeg glæder mig allerede til næste år, for nu er denne tur blevet en tradition for mig, og håber jeg får lidt tid til at møde flere af jer her fra Forum /o

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #46 Dato: 12 December , 2010, 20:41 »
Det var meningen at jeg skulle have købt en redekasse til Orloff-høns, men der var ingen redekasser i rimelige størrelser (så min mand må igen igen igang med at bygge for mig ::))

Kattebakker af den "lukkede" type kan anbefales - det er også MEGET rengøringsvenlige!  /o
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Susanne

• Gæst
« Svar #47 Dato: 12 December , 2010, 20:44 »
Men NEJ! Jeg skal koncentrere mig om brahma og araucana og lidt maran og silke. Basta. BASTA

Hehe, Johanne - det tror vi så på (fnis fnis)

frida

• Gæst
« Svar #48 Dato: 12 December , 2010, 20:47 »
@Mortends. Ideen er helt super, men da der ikke er meget gulvplads, er jeg nødt til at købe/opfinde nogle der kan hænges op (hvis du forstår hvad jeg mener :D)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #49 Dato: 12 December , 2010, 20:48 »
@Mortends. Ideen er helt super, men da der ikke er meget gulvplads, er jeg nødt til at købe/opfinde nogle der kan hænges op (hvis du forstår hvad jeg mener :D)

Mine står på en hylde...   ;)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #50 Dato: 12 December , 2010, 21:17 »
Men NEJ! Jeg skal koncentrere mig om brahma og araucana og lidt maran og silke. Basta. BASTA

Ja det kaldes koncentration. KUN 4 racer.  *f *g *f *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Thomas Poulsen

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 12 December , 2010, 22:07 »
Jeg fik;

Masser af nye fiduser til welsumerne
1,2 sølvfarvede dværg welsumer til samlingen
http://www.heka-brutgeraete.de/store_front/catalog/proinfo.php?products_id=41&language=en&PHPSESS=9fdfc3e47b735f937a53230c870f539b den kommer imorgen eller tirsdag ;)
Jeg nåede ikke at sætte mine ben i DFF lejren, jeg syntes jeg brugte alt tiden med alt muligt andet;)

Er rimlig stolt for havde stadig 450 kr. i lommen da jeg kom hjem, var eller fristet af flere varmeplader, og transportkasserne til dværgene

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #52 Dato: 12 December , 2010, 22:27 »
Jeg tør slet slet ikke regne noget ud omkring LU .

Men der var tilmeldings gebyr på 23 høns, katalog,entre, diesel, kontigent 3 klubber og DFfR, venskabsaften, 2 Maran høner, 2 Brahma høner og shopping (tøj og film) i Herning Storcenter......pyyyyh

Men ALT I ALT 3 meget dejlige dage i fjerkræets tegn. Og desuden rigtigt hyggeligt at møde folk. Jeg fik dog desværre heller ikke set alle dyrene, men jeg fik snakket med en masse søde og rare mennesker.
« Senest Redigeret: 12 December , 2010, 22:31 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #53 Dato: 12 December , 2010, 22:35 »
Det er heldigvis ikke alt der kan, eller bør gøres op i penge. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #54 Dato: 12 December , 2010, 22:40 »
NOPE
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Moos

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 12 December , 2010, 22:43 »
Lene !
Du glemte da at du også havde en bestået dommerprøve med hjem :)
endnu engang tillykke og tak for en dejlig weekend
Lars

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #56 Dato: 12 December , 2010, 22:46 »
Jotak det havde jeg og der fulgte så endnu et kontingent med til Dommeringen og så er der jo det der stempel og kittel........... ;)
Så der var lige et par udgifter mere. ;D ;D

Og jeg takker bestemt OGSÅ for nogle dejlige dage.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #57 Dato: 12 December , 2010, 22:58 »
Puha jeg fik en masse med hjem

5 varmeplader (så er der både til høns, får og katte), 3 drikkebeholdere, 3 fodertårne, droplop, en stor pose ringe til mærkning, 2 forum badges, 2 forumindkøbsnet, 1 forumkop, 1 forum t-shirt, derudover afgivet bestilling på en forumvest.

Men det bedste var selvfølgelig Maranhønen fra Thomas, som min flok har taget i mod som om hun altid har været en af dem.

Derudover har jeg lavet en aftale med en fra orpingtonklubben om køb af en gul orpingtonhøne til min datter. Den har stået på hendes ønskeseddel længe og da hun blev snydt for at komme med til LU, fordi hun var syg, så har jeg bestemt mig for at hun må få et af disse flotte dyr.

Men det absolut allerbedste har været oplevelsen - både i form at opleve min første hønseudstilling og en masse flinke hønsefolk - men særligt at møde alle jer forumfolk. <E Fremover bliver LU en fast tradition for mig og der er intet der kan få mig til at aflyse det!
Med venlig hilsen Heidi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #58 Dato: 13 December , 2010, 06:45 »
De der malayer, det var fordi Søren plagede, efterhånden er der ikke plads til hans hønseinteresse i skabet længere, så nu må han da snart til at "springe ud".
Jeg kan godt følge jer i opfattelsen af deres udseende, for de første mange gange jeg så de langstrakte kamphønsetyper, syntes jeg også, at de var mildt sagt bizarre. MEDK syntes jeg var nærmest vanskabte, og nu går de i mit hønsehus, og jeg er så forelsket i dem *h
Jeg kan altså også rigtig godt lide malayerne. Så nu kommer Sif til at skifte race  ;D Vi beholder dog alle dotte-hønerne, for jeg skal stadig have mine kyllinger professionelt udruget.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
« Svar #59 Dato: 13 December , 2010, 10:07 »
Hmmm... Hvad fik jeg med hjem?!

Jeg fik en hulens masse sanseindtryk, et kort men dejligt møde med Marianne, en æglyser til mørke æg, lidt snydeæg og en ekstra fodersilo.

Jeg fik alt i alt en rigtig dejlig dag, gode oplevelser og inspiration..

Og sidst men ikke mindst, så fik jeg bekræftet, at jeg skal have fat i en Rcom20 ruger.
Den var da bare rigtig lækker..

Det er bestemt ikke sidste gang jeg trækker familien med...

Jesper :)
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn