Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forskellig udvikling hos høner? lys sussex stor  (Læst 4994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
Forskellig udvikling hos høner? lys sussex stor
« Dato: 09 December , 2010, 10:24 »
For 4-5 måneder siden købte jeg hold kyllinger 6stk. varmefri. Det viste sig efter min overbevisning at de 4 var haner , så jeg købte igen et hold men denne gang kun høner ca samme alder som de andre (5 stk.)... nu kom tiden til at jeg ville slagte mine haner og så anskaffe mig en ny (rentblod). Så hvorfor ikke få nogle høner med også, så jeg købte 1,5 i en alder af en måned fra æglægning, og de blev alle sammen leveret som aftalt. Jeg pakkede først hanen ud af kassen ikke så stor men en lille fin kam, så pakkede jeg hønerne ud men de havde også kam, godt nok ikke så stor som hanens, ???
Mine spørgsmål:

1. kan høner godt have forskellig udvikling? evt. pga. forskellig fodring (skal lige nævnes at mine er større og har overhovedet ingen kam)
2. eller har sælger snydt mig? tror jeg nu ikke når jeg sidder og kigger på billeder herinde

eller hvad hjælp mig plz!!!

« Senest Redigeret: 10 December , 2010, 12:54 Fra NiNydk »
Shropshire 1.10, Spælsau 0.7, Moskusænder, 1.7.7, Lys Sussex 1.12, plymouth rock 0.2, Staffordshire bullterrier 0.1, Schæffer 1.0, Børn 1.2 og en kone

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
Sv: Forskellig udvikling hos høner? lys sussex stor
« Svar #1 Dato: 09 December , 2010, 10:28 »
Vil lige tilføje
Billed:
1. Hane + gamle høns
2. blandet gamle og nye høns (måske) :)
3. ny høne (måske) :)
4. Hans
Shropshire 1.10, Spælsau 0.7, Moskusænder, 1.7.7, Lys Sussex 1.12, plymouth rock 0.2, Staffordshire bullterrier 0.1, Schæffer 1.0, Børn 1.2 og en kone

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 09 December , 2010, 12:25 »
Som jeg ser billederne:
1. Bageste pind høne, hane høne, forreste pind to høner
2. Høner og muligvis en hane som nr 2 bagest fra hjørnet
3. Kunne altså godt være en hane
4. Hane
Ja, høns kan udvikle sig forskelligt, hvis de går under forskellige forhold.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 December , 2010, 12:42 »
prøv at se på deres fjer lige før halen, hanen har lange spidse fjer hvor høner har buede fjer.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
« Svar #4 Dato: 09 December , 2010, 17:41 »
tak for svarende! men blev ikke meget klogere. kan ikke se forskel på fjerene men må jo bare håbe han har ret ham jeg har købt dem af ...

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
« Svar #5 Dato: 09 December , 2010, 17:43 »
lige et andet spørgsmål kan jeg regne med at de begynder at ægge inden for en måned eller ?

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 12 December , 2010, 21:50 »
Måske, hvis du har lys ved dem.ellers vil jeg tro februar eller marts.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline NiNydk

• Passiv bruger
    • niny.dk
« Svar #7 Dato: 13 December , 2010, 10:20 »
Måske, hvis du har lys ved dem.ellers vil jeg tro februar eller marts.
Har sat en almindelig pære ind til dem, som tænder kl. ca 04.00 og slukker kl. 08.00 hvor den rigtige sol er stået op, skulle det ikke være nok eller?

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #8 Dato: 13 December , 2010, 11:03 »
Jo da  :)
Mvh Bettina.