Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Kæledyr eller husdyr?

Kæledyr
3 (10%)
Husdyr
27 (90%)

Totale antal stemmeafgivende: 27

Afstemingen er lukket: 30 Maj , 2008, 09:44

Forfatter Emne: Husdyr eller kæledyr  (Læst 1972 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Husdyr eller kæledyr
« Dato: 16 Maj , 2008, 09:43 »
Er dine høns blevet kæledyr eller er de stadig husdyr?

Jeg har med vilje valgt ikke at give muligheden for en blanding. Så stem efter hvilken du hælder mest mod.

God afstemning  ;)
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2008, 09:45 Fra Susanne Hansen »
Hilsen Susanne

Offline Janni Pedersen

• Passiv bruger
  • Det tog tre års tilløb...men nu har jeg høns!
Sv: Husdyr eller kæledyr
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2008, 10:40 »
jeg stemmer kæledyr, om mine gæslinger ;) meeen jeg har in mente at jeg kan risikere at komme til at skulle slagte dem.... skrav faktisk om det i bloggen forleden....
Med venlig hilsen Janni

1.4 wyandotter (sorte og blå)
11 kyllinger af blandet herkomst
2.0 afkom
1.0 Überhane
0.2 Mislinger

og selvforsynings freak med en alt for lille have

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2008, 11:26 »
UHA det er svært at skelne i mit hønsehold. Jeg valgte dog husdyr fordi de jo ikke ligefrem er inde i huset, som hundene og parakitten og da jeg jo slagter en i ny og næ; det gør man ikke med deciderede kæledyr. Men et svært valgt, da hønsene er tamme og vil gerne kæles for. De har navne, men det tror jeg nu ikke selv de er klar over ;)
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 Maj , 2008, 12:21 »
UHA det er svært at skelne i mit hønsehold. Jeg valgte dog husdyr fordi de jo ikke ligefrem er inde i huset, som hundene og parakitten og da jeg jo slagter en i ny og næ; det gør man ikke med deciderede kæledyr. Men et svært valgt, da hønsene er tamme og vil gerne kæles for. De har navne, men det tror jeg nu ikke selv de er klar over ;)
mvh
Mette

Lige netop derfor jeg ikke oprettede muligheden for en blanding. Vi har også navne til vores og de er da også tamme, men husdyr! En ko kan også være tam, have et navn og rolig, men for de færreste et kæledyr i længden.
Hilsen Susanne

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 16 Maj , 2008, 12:35 »
Jeg har stemt på husdyr. Men en svær definition!

Jeg har ikke mine høns for ægenes eller kødets skyld (så ville jeg have valgt en anden slags), men for HYGGENS skyld.

De er smukke og sjove at kigge på!  Det er herligt når der kommer kyllinger! Børnebørnene giver dem navne, men de bliver ikke decideret kælet for.
De bliver slagtet, hvis det er nødvendigt, og de bliver enten spist eller kommer i en plasticpose og smidt i skraldeposen.

Der bliver IKKE lavet gravsted til dem.

Æggene (synes vi) smager meget bedre end dem fra Brugsen, så det er en dejlig sidegevinst. :)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #5 Dato: 16 Maj , 2008, 20:28 »
For mig er det søde husdyr, et dyr jeg er god ved, men jeg kæler ikke med dem, som med min kat eller hund, så ergo et husdyr.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 Maj , 2008, 20:42 »
Jeg har to kæledyr, den ene katten som sover i min fodende og den anden hunden sover imellem mig og kæresten eller på gulvet. Hønsene sover ikke i sengen, og jeg kæler ikke med dem og kysser dem på hovedet som jeg gør med hunden og katten, så for mig er det husdyr. Dem der kommer nærmest på at være kæledyr er de små kyllinger jeg har ruget i maskinen, dem kan jeg godt lide at nusse og holde om. Men de bliver jo også store engang.
Venlig Hilsen
Lisbeth