Ja, er der ikke spaenende at planlegge naeste aars avl? Jeg haver anskaffet atpar nye haner, een Stor Hvid Croad Langshan samt en Sort (dverg) Croad Langshan. Jeg ville se at frugtbarheden var god, saa jeg smed 4 aeg af hver i min rugemaskin, for at lyse dem efter 10 dage, og saa smide dem vek, da jeg ikke vil have smaa nu om vinteren. Men, for en uges tid siden (koldt) bestemte to af mine fritgaaende Black Rock-krydsninger sig for at nu var en god tid for at blive skruk. Jeg tjekkede alle de 8 aeg i maskinen, og de var alle befrugtet. De gik saa under de to skrukke-piger, som blev flyttet in i et let oppvarmet hoensehus jeg haver, og lagde 4 aeg under hver hoene. Temperaturen er 5-10 grader derinde, saa det er jo ret koldt for de smaa. Men saa skedde det maerkeligste: De to hoener klaekkede ud 2+3 kyllinge, sidst (Onsdag og Torsdag), saa jeg tenkede at det her vilde aldrig gaa godt. Nu gaar de 5 smaa under hviken "mamma" de vil, de deler altsaa paa pligterne! Det er et sligt merkelig samfund derinde, 5 boern og to moedre! Jeg haver haft fjaerkre i over 15 aar, og jeg haver aldrig set magen. Haver nogen af jer?