Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ...... han er nu ikke for kvik !  (Læst 283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
...... han er nu ikke for kvik !
« Dato: 05 December , 2010, 20:24 »
Ind i mellem kommer der jo en lille beretning om vort kære fjerkræs besynderlige egenskaber / opførsel , i skal da så ikke skånes for mine iagttagelser omkring min kochin hane , hvid model stor.
Han kom hertil Houdiniland for knap et år siden , efter at jeg havde hentet ham på LU  ;D     Ja altså : helt hvid har efter et par fældninger vist sig at være en sandhed med en enkelt lille modifikation : een stor sort fjer på den ene vinge - så nu hedder han SF - uden jeg egentlig er klar over hans politiske observans - for han er nu ikke for kvik.
SF fungerer som alfa hane i Houdiniland , hvor der er et sandt sammenrend af diverse høner og et par lyse sussex teenage haner - der allesammen indgår i lidt selvforsyning. Egentlig klarer han sig fint , men ind i mellem falder han helt igennem.
Som nu når de skal "i seng" , så venter han pænt på hans yndlingsdamer har indfundet sig , for så selv - tydeligt tilfreds - at indtage hans yndlingsplads. Den situation holder kun få minutter , for som sædvanligt er der lige et par damer der ikke kan enes om pladserne , hvilket han jo lige må tage sig af. Efter interventionen vender han sig om for at indtage yndlingspladsen , blot for at konstatere den er optaget af en anden høne ( sjovt nok altid den samme snu høne  :D ) og altid altid fornemmer jeg den samme forvirring over hans plads er taget. Resten af flokken gokker løs : han er nu ikke for kvik.
SF er en glimrende fører for hans førstedamer , specielt når jeg kommer med lækkerier i løbegården - ingen absolut ingen er hurtigere end han til , at tjekke lækkerierne ud og gokkelokolokke efter hans yndlingsdamer - måske til tider for nidkær i hans gerning , for han kan sandelig finde på at hente dem !! Med det logiske resultat at lækkerierne er puf pist borte. Og han bliver lige forvirret hver eneste gang , når han vender tilbage med yndlingsdamerne liiige i hælene : jamen jamen - det var her jo lige før !! Skuffelsen / forvirringen lyser nærmest ud af ham , har de feks fået noget banan , er den helt gal med psyken bagefter. Så hopper han op på en stor trærod og sygner hen i tristesse for en stund. Imens render specilet teenage hanerne rundt og gokker .... han er nu ikke for kvik.
Jeg er nu bare så glad for SF og hans dejlige temperament - pyt med han ind i mellem ikke er for kvik   ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ...... han er nu ikke for kvik !
« Svar #1 Dato: 05 December , 2010, 20:31 »
Sikke en skøn beskrivelse af livet i din hønsegård, Jan  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

frida

  • Gæst
Sv: ...... han er nu ikke for kvik !
« Svar #2 Dato: 05 December , 2010, 20:53 »
Skøn, skøn fortælling. Det er bare så fint og dejligt, at der er andre end mig der ser sådan adfærd i hønsegården ;). Lad os endelig få flere fortællinger fra dig /o

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: ...... han er nu ikke for kvik !
« Svar #3 Dato: 05 December , 2010, 21:06 »
Der er ikke noget så skønt, som at iagttage de forskellige individers opførsel i hønegården og høre om andres. Tak for historien Jan /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: ...... han er nu ikke for kvik !
« Svar #4 Dato: 05 December , 2010, 21:07 »
Nåeh han lyder nuser Jan *p
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: ...... han er nu ikke for kvik !
« Svar #5 Dato: 05 December , 2010, 21:16 »
Han er da bare en gentleman. Hvis han er ligesådan når det drejer sig om videreførelse af gener er det jo så nok ikke ham du skal forvente at få kyllinger efter. De øvrige haner har nok været der inden han får taget sig sammen  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: ...... han er nu ikke for kvik !
« Svar #6 Dato: 05 December , 2010, 21:18 »
Tjah, pilegaarden - heller ikke haner kan multi-taske ;)....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand