Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 1. offer for kulden?  (Læst 1835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ditte

• Passiv bruger
  • Alt Godt Fra Haven.....
1. offer for kulden?
« Dato: 03 December , 2010, 10:57 »
Min gule kochin hane kylling er død!  :-[
Jeg fandt ham noget forhutlet i forgårs, med helt blå kam og en mørk plet på næbbet. Jeg tog ham og hans kæreste med op i garagen hvor frosten ikke er så slem, men jeg tænkte at jeg ikke ville tage ham indenfor for ikke at udsætte ham for for store temperatur ændringer.
Hønen har det fint.

Umiddelbart vil jeg sige han er blevet frostbidt (fjolset har endnu ikke fundet ud af de høje pinde, som alle de andre har), er det det der har slået ham ihjel?
Skulle jeg have taget ham ind, ville det have hjulpet?
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: 1. offer for kulden?
« Svar #1 Dato: 03 December , 2010, 11:04 »
Det er som du siger at han skulde jo ud igen bagefter, og tror han har været syg, høns ryser da ikke ihjel om de har tilgang til foder sgu jeg mene  :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: 1. offer for kulden?
« Svar #2 Dato: 03 December , 2010, 11:08 »
Det ville måske have hjulpet ..til gengæld kunne du så også risikere han bleb negativt påvirket af temparatursvingningerne som de selv er inde på.

Jeg tog en forfrossen høne ind i køkkenet forleden...det gik ok. Hun har det fint nu ...de glemmer nogle gange at flytte sig fra den kolde sne og så fryser fødderne simpelthen på dem og de kan ikk gå og der med komme i hus.
Så jeg tager gerne en ind i baggangen eller køkkenet..men ikke helt ind til brændeovnen.
Vores garage er feks ikke frostfri ...så der ville det ikke nytte at placere en frostbidt hane ..... alternativt ville jeg fylde hønsehuset med halm og så putte den kolde fugl ind mellem de andre så de kan varme hinanden.
Med venlig hilsen Søs