Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor fritgående er jeres fritgående høns?  (Læst 2655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkeline

• Passiv bruger
  • Fjerkræ er den fedeste hobby :D
Hvor fritgående er jeres fritgående høns?
« Dato: 28 November , 2010, 19:34 »
Ja, jeg er ny her på forum  ;D

Og for god ordens skyld: Jeg er lidt tyndere nu, end da billedet blev taget, men det retter sig forhåbentlig snart igen  8)

Jeg har hørt, at folk herinde er utrolig hjælpsomme, og da vi jo har samme interesser, springer jeg lige ud i det - af ren interesse for hønsenes velfærd, selvfølgelig:

Hmmm...æh...hvordan skal jeg lige formulere det? Jo, altså, det ligger mig utrolig meget på sinde...altså dyrevelfærd! Især hos fjerkræ.....hmmm...som ofte holdes under kummerlige forhold. En skændsel - intet mindre!!!

Derfor - og nu kommer jeg til sagen - vil jeg kortlægge, hvor i landet - altså i hvilken landsdel - man udviser størst omsorg for høns! Til et forskningsprojelt, naturligvis! Et forskningsprojekt, som i sidste ende kommer dem til gode, der har størst behov  8)

Så jeg beder jer alle om - i detaljer - at fortælle, hvordan og hvor meget I har sikret jeres hønsegårde! Med andre ord, hvor få chancer har jeres høns for at få bare en enkelt tur ud i ny og næ?

Hvor langt ned har i gravet nettet? Er trådvævet af god kvalitet? Hvor meget kød er der på de enkelte høns? Hvor præcis ligger jeres hønsegård. Gerne efterfulgt af en opgørelse over, hvor mange individer I råder over.

Og allervigtigst: Hvem af jer er så elskværdige, at I lader jeres høns boltre sig i den fri natur? Med jeres velsignelse! Adgangsforhold bedes beskrivet særdeles nøje Hvis der er strømførende hegn bedes dette angivet!

Resultatet vil blive brugt til en kåring af intet mindre end: "Den hønsevenligste Landsdel i Danmark" og offentliggjort her på forum, når der er tilstrækkeligt med statistisk materiale - hæhæ!

På forhånd tusind tak  *o
« Senest Redigeret: 28 November , 2010, 19:50 Fra Mikkeline »
Elsker når en fjer bliver til fem høns 8)

Offline Jabina

• Passiv bruger
Sv: Hvor fritgående er jeres fritgående høns?
« Svar #1 Dato: 28 November , 2010, 19:37 »
Du ved godt at det er et billed af en raev der er paa din profil ik???  ;)

Emma

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 November , 2010, 19:37 »
Frække ræv  <: *g
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 28 November , 2010, 20:06 »
hmm ja vi siger jo at alle er velkommen på forum når de interesserer sig for fjerkræ, det kan da godt være at der skal en omformulering af reglerne til, men indtil da er du nok velkommen.

Og mine høns har slet ingen hønsegård, den er kun til kyllinger der er i fare for at blive taget af rovfugle.

Så, når jeg lukker op om morgenen er de fritgående til de skal på pind igen, men lige nu kommer de slet ikke ud, for der er ikke ryttet på gårdspladsen, og det gider de altså ikke.
til gengæld går de med tændt lys og mad og vand og god plads i deres stald.

Gæssene går ude, sammen med ænderne hele dagen, men de er hvide og ikke til at få øje på  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline PrintzDK

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 November , 2010, 20:07 »
 <A <A jeg lagde mærke til at der ikke står noget i din signatur om hvor mange høns du har <A <A for du har vel høns, levende forståes ;D

Tak for grinet, det trængte jeg til  *g *g
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 28 November , 2010, 20:45 »
Uhhh...den var god.... farlig og vovet <K
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 28 November , 2010, 20:55 »
Mikkeline: Nu du spørger så direkte og så pænt, så fristes jeg til at svare dette: mine høns kommer aldrig nogensinde ud, jeg har minktråd, el-hegn, tag på hønsegården, nedgravede fliser og særdeles svære adgangsforhold for alle uden ID-kort  *g. Desuden er mine høns afmagrede og ikke videre noget værd :P.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkeline

• Passiv bruger
  • Fjerkræ er den fedeste hobby :D
« Svar #7 Dato: 29 November , 2010, 08:40 »
Tanja!

Jeg er en gammel ræv - og du er en ung, brutal kvinde! (og du er ikke alene, kan jeg se! )

Jeg håber ikke denne holdning er kendetegnende for den yngre generation, som burde gå forrest i kampen for et godt dyreliv   /d .      
(.....Hønsenes, selvfølgelig.....hmmmm,  men der er da andre individer, man også kunne tænke på....Jeg kender én - temmelig godt endda - der f.eks kun fået en halv mejsekugle og to halvrådne æbler til morgenmad  >:(  )

Elsker når en fjer bliver til fem høns 8)

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 November , 2010, 09:01 »
Sådan... DET er humor af den gode slags  <M
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 November , 2010, 09:17 »
Har du ikke lagt mærke til at du er 14 år på din profil???
Gammel gammel ræv.. ;)

Emma

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #10 Dato: 29 November , 2010, 09:39 »
 *f

Jeg har slet ikke nogen høns - det er bare tom pral i underskriften  8)
Men jeg har da hørt en lille fugl synge om at både Wanda og Søs Rose har lidt fjerkræ tilbage.......

Ellers vil jeg foreslå dig at holde til omkring Herning, noget siger mig at det snart myldrer med høns i området. Sjælland er et skidt sted, vi har næsten ingen høns her. Hvad med Bornholm - der har du sikkert aldrig været?

*f

(Undskyld til Wanda, Søs Rose, Karina dj og alle bornholmerne...)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 November , 2010, 10:08 »
Her på egnen bliver Mikkel og Mikkeline skudt , eller kørt over hvis det kan lade sig gøre  ;)

Det er bare tomhed jeg er deltager på dette forum - Houdini var en berømt udbryder for mange år siden og har overhovedet ikke noget med en kælen araucana høne at gøre , Mortends kender jeg kun fordi jeg kan hente hestelort hos ham , et eventuelt samarbejde omkring høns og andet fjerkræ med ham må stå som ønsketænkning fra Mortends side.

Høns de siger da muuuuuuuhhh - gør de ikke  ???

Hææææææææææææææææ   fed tråd denne her   <H <H <H <H <H *g *g *g *g *g
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 29 November , 2010, 10:46 »
Facts :

Ræven må jages fra 1. september til 31. januar. Hvert år skyder man omkring 42.000 ræve. Så pas på.

Ræven kan blive 10 - 12 år gammel - men de fleste ræve dør langt tidligere for en jægers kugle. Kun ganske få ræve når at blive 5 år.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #13 Dato: 29 November , 2010, 10:57 »
Så så Lene...ikke ta' modet fra stakkels Mikkeline  *f

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.