Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kolde tæer?  (Læst 7826 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
kolde tæer?
« Dato: 28 November , 2010, 17:51 »
Mine høns nægter at gå ud af hønsehuset pga sneen formoder jeg. Er det  normalt, at de bliver siddende på pinden og kun forlader den , når de spiser og drikker?

1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: kolde tæer?
« Svar #1 Dato: 28 November , 2010, 17:55 »
De bliver lidt sneblinde når alt er hvidt. Det er ikke specielt fordi de fryser om tæerne, men hvis du skraber et stykke rent for sne eller smider halm eller lignende ud så de kan se hvor de går, så skal de nok komme ud.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 November , 2010, 09:23 »
Tak, det vil jeg gå ud og gøre med det samme. Det må da være trist at sidde på pinden pga. af sne¨.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

anja-e

• Gæst
« Svar #3 Dato: 29 November , 2010, 20:25 »
Mine gider heller ikke gå ud i sneen - bare der ligger et helt tyndt lag, bliver de i og under huset...

Vi plejer at lave en lille overdækket udegård om vinteren, men det har vi ikke lige nået i år, så det må komme senere!

johan10

• Gæst
« Svar #4 Dato: 29 November , 2010, 20:33 »
Det samme her. Mine gård har jeg lagt en kæmpe pressenning over og så har jeg spændt pressenninger på siderne også så det ikke skal fyge ind. De KAN bare ikke lide sneen  :D

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 29 November , 2010, 20:54 »
God ide, Johan!

Den vil jeg efterligne. Vi har i forvejen nogle pressenninger liggende, og de kan da lissågodt gøre nytte her i snefaldsperioden!  :D

johan10

• Gæst
« Svar #6 Dato: 29 November , 2010, 21:20 »
Ja jeg har bestemt heller ikke fortrudt det endnu. Der er altid dejlig tørt når man kommer derind. Du skal bare lige være opmæsksom på at pressenningen samler meget sne på taget som lige skal fejes ned en gang imellem ellers falder det sammen. Det var ved at ske hos mig  :-\

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 29 November , 2010, 21:40 »
Du skal bare lige være opmæsksom på at pressenningen samler meget sne på taget som lige skal fejes ned en gang imellem ellers falder det sammen. Det var ved at ske hos mig  :-\

Jeg har lige snakket med min søde mand om pressenning-ideen! Han så med det samme samme problem - og ved nærmere eftertanke kan jeg godt se, at det kan blive ret besværligt at tumle al den sne ned på jorden igen.

Trådnettet over gården er ikke så stærkt som et fast tag, og man skal vist være varsom med at skaffe sige flere problemer end det løser! Øvøv - duer vist ikke her :(

Offline charlotte winsløw

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 November , 2010, 22:26 »
Ja så fik jeg igen bekræftet, at det er en god ide at gå her på forum og læse lidt, når man i hverdagen undre sig over hønsebassernes lidt mærkelige adfærd..
Mine gokker har kun været ude på deres veranda i de sidste mange dage, de nægter at tage sidste hop ud i hønsegården og sneen...
Så jeg vil da også straks i morgen tidlig, strø halm i hønsegården, så de kan komme ud og rode lidt....

Hilsner fra Charlotte
0,4,10 silker
2 børn en pige på 12 år og en dreng på 5 år
1,0 katte
0,2 løvehoved kaniner
Og dejlig dyre glad og handy kæreste
WWW.vilavilakulla.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 30 November , 2010, 22:57 »
Ideen med halm er glimrende, men der skal desværre nyt på efter hvert betydelige snefald.

Jeg fejede en lille del af hønsegården med en 'riskost' i lørdags og straks var hønsene ude og inspisere. Men det er selvfølgelig også et mas, hvis der kommer meget sne og med jævne mellemrum.

Har iøvrigt måtte sætte skodder for det nordvente vindue ind til hønsene for at holde en nogenlunde rimelig temperatur i hønsehuset. Noget jeg nogle gange ellers gør i januar/februar, hvor vi typisk ser de laveste temperaturer.

Hvor f..... blev den globale opvarmning af. Jeg savner den.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 01 December , 2010, 02:12 »
Global opvarmning? den har vi sprunget over og er gået direkte til næste istid  <W
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #11 Dato: 01 December , 2010, 10:40 »
Mener jeg lærte at måger havde en temp nesten nede i 0 på sine tæer, dette for at forhindre varmetab....er det ikke sådant med alle fugler??

Jeg har ligevel observeret at både høns og gæs kan stå på et ben med det andre trukket op under kroppen :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 01 December , 2010, 22:57 »
Mener jeg lærte at måger havde en temp nesten nede i 0 på sine tæer, dette for at forhindre varmetab....er det ikke sådant med alle fugler??

Jeg har ligevel observeret at både høns og gæs kan stå på et ben med det andre trukket op under kroppen :-\

Jeg vil tro det er ens for alle nordiske fugle.

Har set ænder, gæs og svaner stå på et ben, men godt nok aldrig høns.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 01 December , 2010, 23:05 »
Jo jo. Jeg har da også set mine stå og gemme det ene ben under de varme fjer. /o
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 02 December , 2010, 08:07 »
Mine høns står tit på et ben, specielt når der ligger sne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk