Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 0  (Læst 2545 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
0
« Dato: 28 November , 2010, 11:57 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:50 Fra The Mother »

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: nu igen
« Svar #1 Dato: 28 November , 2010, 12:24 »
He, he...jeg har jo ikke så mange høns, så det er lidt nemmere...men jeg har tre murerbaljer med sand og jord stående inde i varmen om natten. De kommer så ud, når hønsene står op, så de kan tage nogle dejlig varme støvbade...og de benytter sig gladeligt af det...derudover har jeg et lille varmeapparat i hønshuset og ja..så får de mange forskellige gode ting at spise...også fede ting...så der er noget at lave energi af.....meeen pga hønsene glæder jeg mig hver dag, til højere temperaturer
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 28 November , 2010, 13:19 »
Mine gæs springer gladeligt ud af døren og ud i sneen, og de kommer ikke ind før det er mørkt, og så går de ud og ind en del gange, inden jeg lukker for natten.....
De går gerne ud i den dybe sne på marken.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline PrintzDK

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 November , 2010, 13:24 »
De går gerne ud i den dybe sne på marken.

Sne=vand så dine gæs svømmer ude på marken ;D
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 28 November , 2010, 13:28 »
Sne=vand så dine gæs svømmer ude på marken ;D

Tja lige der hvor de går, er der ikke sø nedenunder, men der er rigeligt med kæmpe vandpytter, og dem elsker de, hver ting til sin tid.

De har lige fået vand i deres badebaljer, så nu er der fest /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 28 November , 2010, 13:33 »
Det var da en glimragende idé med at varme lidt sand op til putterne, så de kan tage et varmt mogenbad /o. Det må jeg prøve, når/hvis vi engang bliver færdig med huset, og får en brændeovn installeret igen.

Mine høns nægter at forlade hønsehuset, nu de har set den første sne. Til gengæld opdagede jeg, at de gladeligt ville ud hvor jeg gik og ryddede sne fra huset og hen til hønsegården. Jeg fandt hurtigt ud af, at det var fordi jeg skrabede ned til græsset, så de kunne gå op nippe og rode lidt. Derfor har jeg nu ryddet nogle m2 til dem, og på den måde, har jeg lokket dem ud i den friske luft. Jeg har også ryddet i hønsegården, men her vil de simpelthen ikke være ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 28 November , 2010, 14:00 »
Det var dog utroligt  :D :D

Tanja..jeg skal takke dig mange gange fra mine høns, fordi du gjorde mig opmærksom på, hvor vigtig en lille plet grøn plæne betyder i denne frygtlige hvide verden <E. Jeg ryddede straks et par kvm og straks var hønsene der...jeg synes ikke, at jeg har set dem glade for noget i de sidste dage...før dette.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 28 November , 2010, 16:08 »
I år vil mine høns simpelthen ikke ud, sidste vinter gik de gladeligt i sneen, men der er selvfølgelig også kun en af de høns jeg har, der boede her sidste vinter.

Har prøvet at skrabe sneen væk i hønsegården, hentet vildt meget gra,n så de kunne gå på det.. men nej, det har opgraderet sig selv til indehøns.

Er heldig at mit vand endnu ikke gennemfryser og hønsene stadig lægger æg, de ser ud til at trives trods de ikke kommer ud, de spiser en hel del mere end de plejer. Men det skyldes nok de ikke kommer på græs. Har givet dem lys hele dagen så de ikke mangler det.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 November , 2010, 16:19 »
Jeg gør intet som helst. Mine høns springer ud af hønsehuset om morgenen, får en tur under den varme hane, og begiver sig så små gokkende igang med dagens pligter dvs spise, drikke og spæne rundt efter hinanden afløst af lidt jordbade.
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
0
« Svar #9 Dato: 28 November , 2010, 17:09 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:51 Fra The Mother »

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #10 Dato: 28 November , 2010, 20:44 »
Det var dog utroligt  :D :D

Tanja..jeg skal takke dig mange gange fra mine høns, fordi du gjorde mig opmærksom på, hvor vigtig en lille plet grøn plæne betyder i denne frygtlige hvide verden <E. Jeg ryddede straks et par kvm og straks var hønsene der...jeg synes ikke, at jeg har set dem glade for noget i de sidste dage...før dette.
Selv tak :D. Jeg blev selv overrasket over at der "ikke skulle andet til"... Godt vi kan glæde vores høns en lille smule, nu kong frost er tidligt ude med riven i år.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

• Gæst
« Svar #11 Dato: 28 November , 2010, 21:08 »
Jeg har også fejet græs idag  :D (Tak for ideen, Tanja  /o )

Offline Tognarelli

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 28 November , 2010, 21:09 »
ja, jeg skal helt klart også ud og feje græsplænen imorgen og på jagt efter halm !
Mange hilsener Laila

0,3 Dværg Orpingthon
1,1 Børn
1,0 Mand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 28 November , 2010, 21:32 »
Hvad gør i andre af tiltag for dyrene på denne årstid.

Ikke noget specielt. Man skal jo nødigt svække dyrene.

Ænder og gæs er i deres indhegnede damområde. Der er lidt træer og buske der kan give læ for vind og vejr. Fryser det meget slår jeg hul i dammen. Fryser det rigtigt meget får de en plasticbalje/kasse som fyldes med vand dagligt.

Hønsene kan gå ud hvis de vil og ellers kan de lade være. Var dog ude i går og feje lidt sne væk på nogle få kvm af hønsegården for at lokke dem lidt udendørs. Men det var mere af hensyn til mig selv  :D, for hvor sviner de dog meget når de ikke vil ud.

Hestene går frit ud/ind som det passer dem.
Mvh
Erik Andersen

smilla25

• Gæst
« Svar #14 Dato: 29 November , 2010, 11:55 »
Hvorfor giver du dem kamillethe?