Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns på pind  (Læst 3557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Frk. Høne

• Gæst
Høns på pind
« Dato: 14 Maj , 2008, 19:57 »
Jeg har lige et spørgsmål vedr. høns på pind - hvornår begynder de på det? Vores kyllinger - hvis man da kan kalde dem det mere - er ca 3-4 mdr  gl og de putter stadig i halmen. Har endnu ikke set dem på pinden....Det er orpington høns, hvis dette har en betydning for svaret.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Høns på pind
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2008, 20:12 »
Bare rolig! Hvis ellers ikke pinden sidder for højt skal de nok selv finde derop når de synes tiden er inde. Mine landhønskyllinger er begyndt nu i 10 ugers alderen, men de er også lidt flyvske!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #2 Dato: 14 Maj , 2008, 21:18 »
Jeg har hørt at mange orpingtoner fortrækker gulvet.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Maj , 2008, 21:25 »
Du kan prøve at hjælpe dem på vej ved at sætte dem op når de er gået til ro. Gør det hver aften i en periode og se om de 'falder' for det  ;)
Hilsen Susanne

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2008, 22:10 »
Ja, prøv at sætte dem op på pinden nogen aftner i træk.
Men silkehøns og orpington er nogen af de racer der absolut godt vil sove på gulvet/jorden.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 Maj , 2008, 23:07 »
jeg har en høne der pludselig er begyndt at sove i en redekasse. Plejer ellers at sidde på pind.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #6 Dato: 15 Maj , 2008, 23:08 »
Silkerne vil nu også gerne sove på pind.
De 3 hvide silker jeg har nede fra dig, Danny, sover alle på pind, men den skal bare ikke være mere end ½ meter over jorden, ellers skal der være en stige op til den.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 16 Maj , 2008, 16:50 »
jeg har en høne der pludselig er begyndt at sove i en redekasse. Plejer ellers at sidde på pind.

Tillykke! Du har vist fået dig en skruk! ;D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 16 Maj , 2008, 17:01 »

Tillykke! Du har vist fået dig en skruk! ;D

Hehe ja så er den kun skruk om natten.  ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 16 Maj , 2008, 18:25 »
Det er ofte sådan de starter.

Prøv at stikke en finger hen til den når du lukker i aften. Løfter den sine fjer for at gøre sig stor? Er kammen ved at blive bleg, er den skaldet på maven? Siger den måske skrååååkk når du kommer for tæt??

Lur mig om den ikke er?? ;D ;D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 16 Maj , 2008, 19:48 »
Ok det vi jeg prøve. Men den ligner ikke en skruk....den har ikke symptomerne ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #11 Dato: 17 Maj , 2008, 00:06 »
Sådan har det nu også begyndt hos mig, og efter en dag eller to er den ikke meget for at komme ud af reden om morgenen, og yderligere en dag eller to, så ligger den fast på reden
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 17 Maj , 2008, 10:50 »
Silkerne vil nu også gerne sove på pind.
De 3 hvide silker jeg har nede fra dig, Danny, sover alle på pind, men den skal bare ikke være mere end ½ meter over jorden, ellers skal der være en stige op til den.

Det er fordi at de lærte det her  :D
Min erfaring er at hvis de (silkehøns og til tider orpington) går sammen med andre racer der sover på pind så finder de fleste ud af det men går de alene så sover de helst på gulvet.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 17 Maj , 2008, 12:07 »
Sådan har det nu også begyndt hos mig, og efter en dag eller to er den ikke meget for at komme ud af reden om morgenen, og yderligere en dag eller to, så ligger den fast på reden

Den er altså ikke skruk. Skideligeglad med at jeg prikker til den, siger ikke en lyd. Den forlader stadig reden om morgenen. Jeg kom til at tænke på at den har lagt derinde lige siden de fik ny siddepind, en måneds tid siden tror jeg. kan det være at den ikke kan lide den nye pind?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 17 Maj , 2008, 12:15 »
Jeg ved godt jeg gentager mig selv med mine evendelige siddepinde ude i hønsegården, men de er alså uvurderlige ;D ;D

Jeg er sikker på at de hjælper til at kyllingerne finder det naturligt at sidde på pind inden døre, når de er vant til det fra små udendørs.

Jeg har pinde i alle størrelser og selv de små 2 ugers kyller elsker at flyve op og sætte sig. Det er desuden god motion og koordinationstræning  for dem  ;D + et godt flugtsted, hvis man bliver trynet ;D