Jeg har før brokket mig over vores hane, der gerne tager en rask slåskamp med os når vi kommer med mad, eller bare kommer til at gå forkert... Og vi har så tit snakket om at nu skulle vi også aflive ham, men vi har hele tiden tænkt at han jo var god ved damerne, og han er jo også vokset op i badekaret og han jo er en flot hane bla bla osv osv....

Men nu er bærgeret fuld, for det viser sig at det ikke er alle damerne han er god ved... Blev meget overrasket her den anden dag, hvor han jagtede min yndlingshøne gennem hele haven, og da han fik fat i hende inde i noget højt græs parrede han hende, men blev så stående oven på hende... En 1/2 time senere gentog det sig med den samme høne, men han parrede sig ikke, stod bare oven på hende og hakkede hende i hovedet. Da jeg havde jagtet ham væk fra hende lå hun bare helt stille, og da jeg samlede hende op havde han hakket hul i hendes kam og kindlapper...

Er der nogen fornuftig forklaring på denne adfærd? Eller er han bare bims?
Vi syntes lige vi har haft brug for at samle mod til os, vi er ikke så vant ud i slagte livet, og han er jo et stort dyr... Men nu her i eftermiddags kom han helt ind i vores hus for at springe på vores nabo, så nu går det ikke længere, her i aften slutter livet for vores første hane, og selvom han er strid er det nu lidt sørgeligt alligevel

Så fra i morgen mangler vores damer en mand, så er der nogen der har en ekstra sød, stor hane, der kunne tænke sig et hold søde damer på landet, med fri adgang til 2 tdr land, må i endelig sige til, jeg sætter også et opslag i "søges"....