Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: LU 2010  (Læst 1558 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
LU 2010
« Dato: 24 November , 2010, 08:07 »
Hej til alle hønsefreaks  ;)

Jeg glæder mig så meget til LU og til at møde nogle af jer.
Så håber på en snak og et godt grin, for det gør jo livet værd at leve  /o
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
Sv: LU 2010
« Svar #1 Dato: 24 November , 2010, 08:47 »
Jeg håber jo på at lære en masse om avl og hvordan standarten skal være på orpingtoner.
Så glæder jeg mig jo til at se alle de forskellige høns, duer, gæs,ænder og kalkuner.  ;D
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 24 November , 2010, 10:35 »
Du kan roligt glæde dig, det plejer at være nogle rigtig gode dage  /o
Man lærer en masse, jeg synes især man lærer at at læse på kortene over de høns, der ikke er helt perfekte, for så kan man se fejlene og lære, hvordan de ser ud. De fleste dommere er rigtig gode til at skrive en god beskrivelse.  <M Omvendt har jeg desværre også set kort, hvor hønen blev middelmådigt bedømt, og der bare stod nogle få intetsigende bemærkninger, der var ikke en gang sat en streg under de kropsdele, som måske ikke var helt gode - det hører nu heldigvis til sjældenhederne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 November , 2010, 10:54 »
Hååååååå bare tanken giver sommerfugle i maven  :D

Mortends og jeg er ved at starte en tradition med samkørsel , rundstykker , kaffe og noget af lørdagen på LU   *o

Jeg har endnu ikke nogen race jeg går " op i " - lige nu er hønsegården et sammenrend af araucana ( Houdini og søstre ) og store racer som Kochin , Australorps , Plymouth Rock , og en hel masse af den verdenskendte race : tværsigennemhønsegårdenvarderethulihækken ......

Jeg kommer nok ikke helt uden om at finde en kontakt til nogle kobberfarvede magen til dem jeg har købt af Peter Agger , som konen skal have i gave. Ikke helt utænkeligt jeg kunne finde på at bruge lidt kræfter på dem og så lade hønsegården med den blandede landhandel stå for selvforsyningen.

Men men men - sådan en LU kan nemt vende alt på hovedet  :D

Glæder mig helt vildt                                                      hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 24 November , 2010, 11:26 »
Jeg glæder mig også vildt fantastisk.  Glæder mig til at hygge med jer alle sammen, glæder mig ISÆR til at gå på shoppetur i America sammen med Søs Rose, glæder mig til at se en masse fugle og glæder mig til forhåbentlig at få fat i min datters kommende avlshøns.
 Sidste år opstod et helt uventet behov da jeg kom forbi kalkunerne.... nu ved jeg så hvor meget de æder så jeg tror jeg erkender at det var sjovt at have kalkuner, men nu har vi prøvet det... nyt projekt! :)
JEg glæder mig til at se en masse brahma og forhåbentlig sølv brakler og gerne nogen i en kvalitet der overbeviser mig om at jeg fortsat skal have den race. :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 November , 2010, 11:54 »
Wanda - sidste år var der kun fire søvbrakler i stor og en dværg-guld, så de'eet...

Jeg glæder mig til at blive overvældet - af det hele!

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 24 November , 2010, 13:31 »
Bare LYDEN af LU... :o  :o  :o
Kold da kæft hvor sådan en flok høns (både med fjer og på to ben) larmer!!!  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 24 November , 2010, 14:04 »
Ja jeg havde ondt i hovedet resten af dagen efter LU sidste år ....men ikke des mindre MÅ jeg ned og høre bla Wandas kaglen igen ...for hun gør det med stil *LOL*

Jeg glæder mig til at opleve alle de fine fjerkræ igen og især at møde alle jer herinde fra ...det faktisk mest det jeg bruger LU til  ;)

Jeg kommer om lørdagen ...bliver der fællesbillede igen i år ???
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 24 November , 2010, 15:26 »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 November , 2010, 17:28 »
Åh jeg glæder mig også vildt meget (mere end til jul, men sig det ikke til nogen  :D ), og håber det kan lykkes at komme både lørdag og søndag. Men vi må se. I hvert fald lørdag - jeg glæææder mig til at møde så mange som muligt af Jer og jeg glæder mig til at se hvordan mine små høns klarer sig  :)
Mvh Marianne

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #10 Dato: 24 November , 2010, 18:39 »

Men men men - sådan en LU kan nemt vende alt på hovedet  :D

Glæder mig helt vildt                                                      hanegalgak

Ja bare se hvad der skete i MIN hønsegård efter sidste års LU...   ;)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Steen S. Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 November , 2010, 20:13 »
Øv jeg kan desværre ikke komme. Har måttet klare fjerkræabstinenserne med Næstved og Slagelseudstillingerne. Håber I får en god weekend og ikke får pip eller galer op eller bliver skruk (vel mest pigerne!!) eller laver hønsestrik eller.......
Vild med store tværstribede Plymouth rock og dværgkochin

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 24 November , 2010, 21:07 »
Hønsestrik jaaa det er da oplagt, frem med pindene tøser.
Venlig hilsen
Eva

Susanne

• Gæst
« Svar #13 Dato: 24 November , 2010, 21:41 »
Jeg kan næsten heller ikke vente  :D

Til at møde allesammen herindefra - allermest.

Men også til at se alle de kendte høns i udstillingsbure. Dem, vi har fulgt i lyst og nød her på Forum eller i vores egen klub det sidste år. Hvordan mon de klarer sig?

Glæder mig desuden til samvær med silkevennerne - der er både generalforsamling og klubkaffebord.

Og så skal der selvfølgelig handles lidt fjerkræ på p-pladsen - har allerede en aftale med Tommy, og en med Linda  /o  /o

DET BLIR EN FANTASTISK DAG!   *o

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #14 Dato: 25 November , 2010, 10:05 »
Jeg glæder mig og til at se hvordan I alle egentlig ser ud  ;D ;D

Har jo kun været herinde i et halvt år, og hygger mig rigtig meget :) Gode råd om det meste.

Så håber jeg at jeg kan finde nogle racer der jeg ønsker og satse på, har ikke helt fundet den endnu. :-\ :-\

Hvem hal er det i???
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger