Re: Lestat. Ja, vi kunde ikke tro det naar vi fandt ud. 50.000. Deres website er paa kinesisk, som jeg ikke forstaar meget af, men det er altsaa en stats-ejet farm, der kun haver som formaal at bevare racen. Det er jo nesten saa man faar lyst at blive Kommunist? Men, det beviser jo hvor viktigt det er at have en aktiv race-klub, specielt nu i Internett-tiden, da vores klub jo er ganske net at finde.
Det var meget interressant. Vi vil jo se om vi kan faa nogle blodlinier derifra, da vi selvfoelgelig haver nogle problemer med frugtbarheden, og vi vil jo ikke ende op som vores Australske venner. De kryssede ind lit Australorps for at faa en bredere gen-pool, men den Australske Langshan er jo en smule forandret.
The Croad Langshan Club planlegger en tur til Kina i 2011 eller 2012, og haver allerede en invitation til at besoege farmen.
Langshan er en delikatesse i deler af Kina, saa det er vel derfor den Kinesiske stat vil bruge saa meget penge paa dem.
Hvis nogle af jeg er interressered i at vide mere, skal jeg forsoege at sende et link til vores medlemsblad (paa Engelsk) ifra August.
Men tilbage til temaet, er der nogen der kan svare, Den Danske Landhoene er vel egentlig en variant af Leghorn (Italiener)? Traditionelt (foer Hybridernes tid) var den kendt som en god aeg-producent? Jeg lesede en artikel af Fred Hams (en Engelsk Opdraetter/dommer/expert) hvor han refererede til "The Danish Leghorn".Han menede vel den Danske Landhoene? Denne Polske race, kan jo have meget af den samme baggrund?
Den ser jo ogsaa ud at have en smule "murstens-form" i sin krop, det kan jo tyde paa en sterk indflydelse af R.I.R., eller?