Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Syg høne ?????  (Læst 3335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tognarelli

• Passiv bruger
Syg høne ?????
« Dato: 21 November , 2010, 20:36 »
Øv øv min ene dværg opingthon hønekylling fra juni hænger med næbet, hun går sidst ud af hønsehuset om morgenen og ligger ned i hønsegården hele dagen.
Hun spiser og drikker, men ligger bare ned hele tiden. De andre høns ligger tit ned sammen med hende eller opholder sig i nærheden af hende, meget socialt.
Hvad kan jeg se efter når jeg imorgen går ud og indfanger hende for at se om der er noget galt.

Mange hilsener Laila

0,3 Dværg Orpingthon
1,1 Børn
1,0 Mand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Syg høne ?????
« Svar #1 Dato: 21 November , 2010, 20:54 »
Vinterdepression  :D

Nej, spøg til side. Det er meget beskedent med information du giver. Hvis der ikke på nuværende tidspunkt er andre tegn på dårligdom ville jeg blot se tiden an.

Er det noget der har stået på længe? Eller er det blot et par dage?
Mvh
Erik Andersen

Offline Tognarelli

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 November , 2010, 21:16 »
Det har stået på ca 2-3 uger, men nogle dage kan hun godt gå rundt men så kommer der dage (og dem er der flest af) hvor hun ligger ned hele dagen. Kan det være noget adfærd med æglægning ? Kan hun være skruk uden at have lagt æg endnu ?
- og findes depression blandt høns... ;D hun har både sin mor og søskende blandt sig. :D
Mange hilsener Laila

0,3 Dværg Orpingthon
1,1 Børn
1,0 Mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 21 November , 2010, 21:18 »
Velkommen på forum, Laila  :D
Trist med din lille høne.
Prøv at holde lidt øje med hende klatter og se om de er normale, tjek hende også for utøj, som du især finder omkring kloakken.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 21 November , 2010, 21:21 »
Har hun balanceproblemer, hængende vinger eller lignende for en høne atypiske skavanker?
Mvh
Erik Andersen