Jeg vil da lige dele mine erfaringer de 3 gange, jeg har modtaget æg fra udlandet.
Første gang var hvert æg pakket i bobbleplast, derefter stillet ned i æggebakke med mere bobbleplast omkring. Ingen gået itu.
De 2 andre gange var en simple pap æske, hvori der var fyldt savsmuld i. Æggene lå med et lille mellemrum imellem hvert, ingen itu her heller.
Til gengæld vil jeg sige man skal regne med ca 50% som ikke vil blive til noget og nogle gange mere. Det skyldes som nogen har nævnt, at enten bliver luftblæren ujævn. Eller også er den simplet hen rystet løs og svæver rundt i hele ægget alle 3 gange har bekræftet for mig at de æg ikke bliver til kyllinger.
Forøvrigt var der skrevet forsigtigt på 2 af gangene, 3 gang var der ikke. Og alligevel var resultatet nogenlunde det samme.
Jeg tror ofte at problemet ikke er indpakning, men behandling af pakkerne som gør at nogen oplever ødelagte æg. Og jeg tror faktisk, der skal en del til og slå en luftblære løs i et æg....uden dog at ville spille klog om det.
Min mening er, at det er et lotteri og få tilsendt æg med post. Sommetider er man heldig og andre gange ikke, men det er en risiko man bør være opmærksom på som køber

Man skal også lige tænke på hvor gamle æg man modtager, nogen har ikke ret mange høner måske og derfor tager det lidt tid og samle sammen. Det har jo også en betydning for resultatet. Jeg ved der er en risiko for ødelagte eller halvgamle æg, men i de 3 tilfælde har jeg nu valgt og gøre det alligevel fordi jeg har ment resultatet har været det værd under alle omstændigheder.
Det jeg har skrevet her er ikke som sælger men som køber, og blot for lige at dele mine få erfaringer med jer.