Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Multimedie beskatning , hvilken ordning har i ??????  (Læst 1211 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Multimedie beskatning , hvilken ordning har i ??????
« Dato: 15 November , 2010, 11:46 »
Mester mente helt bestemt jeg skulle have firmatelefon , så han smed en brugt Nokia gammelnok og : "nåeh ja du vil jo blive beskattet af den"  !  ?   !
Næeh hov mester - den går ikke med mig ! Ikke uden noget der representerer den fulde værdi af beskatningen - ellers må  du betale for jeg kører forbi og henter / afleverer den hver dag !
Det er vel unødvendigt at nævne hans gavehumør forsvandt som dug for solen : "find ud af hvad andre gør" vrissede han og forsvandt.
Hvad bliver i forskellige beskattet af - mobiltelefon - computer - ?????. Hvilken ordning : køb - leasing eller ?

Hvad gør i og hvordan ?            Jeg har da ikke vildt meget lyst til at betale noget i skat for en Nokia gammelnok.

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline PrintzDK

• Passiv bruger
Sv: Multimedie beskatning , hvilken ordning har i ??????
« Svar #1 Dato: 15 November , 2010, 11:50 »
Kan man ikke underskrive en tro og love erklæring, på at du kun bruger den arbejdsmæssigt, og på den måde undgå beskatningen?
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 15 November , 2010, 12:02 »
Jep, du kan godt undgå en beskatning ved at skrive under, men så skal Mester kontrollere at du ikke ringer til nogle numre som ikke har med arbejde at gøre. Det er vist 5% der skal udtages til stikprøvekontrol..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #3 Dato: 16 November , 2010, 18:37 »
Det er fuldstændig lige meget om det er leasing eller køb. Det er rådigheden over godet du bliver beskattet af. Og det er ganske rigtigt som Finn skriver, der skal føres kontrol. Dels med at du ikke tager det med hjem og dels at du ikke anvender det privat. Der er stort set ingen arbejdsgivere, der ønsker at bruge så meget tid på kontrol og dokumentation for at medarbejdere kan slippe for at blive beskattet. Og det er bare én gang det skal smutte, så bliver du beskattet.

Og er det overhovedet så slemt? Vi taler om skatteværdien af 250 kr pr måned dvs afhængig af trækprocent, så ca 125 kr. For den forholdsvis beskedne sum kan du til gengæld "putte" så meget i multimediepakken du ønsker pc, telefon, internet mv.

Mht telefonen er en ting jo anskaffelsesprisen, men det er jo også værd at overveje hvad du selv månedligt kan spare ved ikke at skullle have mobiltelefon privat.
Med venlig hilsen Heidi

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 16 November , 2010, 19:06 »
Jeg ved der var lidt ballade på mit arbejde blandt afdelingslederne da denne ordning kom frem.... de forhandlede sig ganske enkelt frem til en lønforhøjelse der modsvarede skatten og det er er rigtig fin ordning. For jeg syntes bestemt heller ikke man skal tage penge med på job uanset hvad det er. Så mester må op med tegnedrengen og så unde sin ansatte lidt fryns for hvad 3000 kr om året. :) og et eller andet sted er det vel fair nok at det koster en smule at stå til rådighed for mester .... ik ;) Og han kan jo trække det fra. 
Jeg personligt betaler min skat med glæde men jeg ville nægte at betale mediebeskatning af egen lomme når det er firmaet der udstikker kravet om at man har mobiltelefon. :)
« Senest Redigeret: 16 November , 2010, 19:08 Fra Wanda »
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 16 November , 2010, 23:59 »
Jeg havde en vagt telefon, men vi skrev under på at vi ikke ringede privat, og så var det i orden, der var stillet krav om at øverste leder tog strikprøver.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 17 November , 2010, 04:32 »
Jamen så må mester op med en bedre telefon.
Kan forstå på flere at der findes ganske fine ordninger omkring den hardware der er tilknyttet beskatningen.
Det ville da være nok så rart bare at få blue tooth i telefonen så jeg ikke skal kvæles i den ledning til mit headset  >:(

Hvis nogle har håndgribelige eksempler - jamen så byd stadig ind .
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Mikkel Højberg

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 17 November , 2010, 07:43 »
Jeg er nok et eksempel på de ganske fine ordninger /o vi får betalt internet, fastnet og mobil. Mobil og pc, efter behov, incl. bluetooth og dokingstation til bærbar. Det bliver beskattet med det samme beløb, som din Nokia gammelnok. Du kan i mine øjne godt forlange at det udstyr du bliver udstyret med er "tidssvarrende".
Mvh. Mikkel

Moskusænder.

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 November , 2010, 14:54 »
I forbindelse med multimediebeskatningen valgte min arbejdsplads også at give os hele balladen. Dvs. jeg har nu mobil med internetopkobling (der må anvendes privat, dvs. sparer min egen), bredbånd/fibernet derhjemme og bærbar computer, der anvendes både på arbejdspladsen (med dockingstation og fladskærm) og derhjemme.
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #9 Dato: 17 November , 2010, 16:26 »
Tja, jeg har så den helt modsatte.. En telefon jeg ikke må bruge privat. En bærbar jeg ikke kan bruge til noget da jeg ikke kan installere noget... Så hvorfor i alverden skulle jeg betale for det. Niks  /d
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi