Jeg var på udstilling i Skive i går, fin udstilling, men der manglede noget meget væsentlig.
Jeg havde jo gået og set frem til at skulle se mange fine orpington i alle farver i stor vel og mærke,
også nogle farvestrålende brahmaer var der set frem til.
Men ak ak, ikke engang en fjer af stor orpington og brahma, lå der på gulvet.
Så kom jeg jo til at udtrykke min forundring og ærgelse højt, det skulle jeg jo nok ikke have gjort og ikke med en fra bestyrelsen bagved, så jeg blev jo shanghejet på det grusomste som medlem i foreningen, for så er det jo min egen skyld hvis der ikke er orpington på næste udstilling mente han.
Ak, jeg har vist ikke noget der dur i avl, ikke i gul i hvert fald, hanen går vel an, men hønsene ak nej,
så har jeg 1,1 i sort, hanen har en lille tåfejl ellers ok hønen dur vist også, men kun 1,1 sammen det ender jo i det rene voldtægt af hønen flere gange om dagen, så der mangler jeg jo nok et par høns.
Nu til mit spørgsmål, skal jeg prøve at købe nogle høns af så god kvalitet som muligt, eller skal jeg prøve at få lov til at købe rugeæg fra en af opdrætterne som har noget godt avlsmateriale, vil jo nok prøve på LU at få nogle kontakter, er det vejen frem.
Man ved selvfølgelig ikke hvad det bliver til fra rugeæggene, men står så måske alligevel med noget der kan bruges i den videre avl.
Hvad mener i jeg bør gøre. ( jeg skal ikke være storudstiller, kun lokalt, måske)