Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: høns og stress  (Læst 580 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
høns og stress
« Dato: 14 November , 2010, 17:46 »
Jeg har i den sidste tid været noget stresset, egentlig både hjemme og på job. Der har været bunker af aftaler jeg hele tiden skulle, samtidig med at jeg nødig vil undvære min familie... Så uanset om jeg var ude eller hjemme, følte jeg altid at jeg sagde nej til nogle.
Jeg har haft høns i 4 år nu, og har altid været meget glad for dem. Som så mange andre herinde startede jeg med 4 høns, der nu er blevet til, ja jeg ved efterhånden ikke hvor mange  ::)
For en måneds tid siden fornemmede jeg, at jeg blev nødt til at handle, for ikke at gå helt ned med flaget og blive sygemeldt. Så jeg er, meget simpelt, begyndt at bruge en del tid på mine høns, og give mig selv lov til at sidde og glo dumt på dem næsten hver dag. Der findes ikke noget så afstressende og underholdende på samme tid.
Det er ikke lige noget med hurtig ud af havedøren fordi det regner og løbe ind igen. Nu er det røjserne på og fleecetrøjen på og så afsted. (Nu er der efterhånden også så mange dyr her, til det kan næppe gøres bare hurtig). De giver mig så meget, og min livsglæde har jeg for alvor fundet frem sammen med mine dejlige høns... :-* Det lyder måske banalt, men sandt er det.
Hønsene leverer tilgengæld rigtig mange æg dagligt, som de aldrig har gjort før - så må sige det er en win-win situation  /o
Det er skønt med høns og dyr - jeg er bare så taknemmelig.
Mange glade hilsner
Hønemoren over alle hønsemødre  ;)
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline PrintzDK

• Passiv bruger
Sv: høns og stress
« Svar #1 Dato: 14 November , 2010, 20:36 »
Hvor er jeg glad for at du selv har valgt at gøre  noget /o jeg har været samme sted som dig, men jeg valgte ikke at reagere på alle de signaler jeg fik fra min krop, det kan ikke anbefales /d, da det hele pludselig sagde klik, og jeg endte i en sygemelding. Det er mange år siden nu, men jeg kan stadig mærke efterveererne fra dengang, så nu vil jeg bruge dit gode råd og nyde mine nye høns :D

Tak for at du ville minde mig om hvor vigtigt det er at bruge tid på sig selv <E
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 November , 2010, 15:32 »
:D
Hvor er det godt at høre!
Pas på dig selv. Stress er sådan en grim, grim ting - og høns er sådan en vidunderlig kur.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 15 November , 2010, 21:05 »
God historie! /o
Og det er så rigtigt! Mine høns reddede mig også fra en ph.d.-depression for et par måneder siden :D
Jeg håber du fortsat kan holde stress-bæstet fra døren!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 November , 2010, 21:40 »