Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanekam, skade eller syg?  (Læst 39272 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #30 Dato: 29 November , 2010, 08:58 »
Min hane har heller ikke været ude i to dage nu, men har alligevel fået frost i det yderste af takkerne...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #31 Dato: 29 November , 2010, 09:11 »
Morten, ok, tak for info :).

Jeg har lige talt med Bjarne Rasmussen, han synes det lød som en bakterieinfetion. Jeg får tilsendt en tube Fucidin salve, som jeg skal smøre med 3 gange dagligt i en uge, og derefter ringe og fortælle ham hvordan det går. Han mente også at de sorte takker skyldes kulde, og mente ikke at det var noget der smittede. Han var vældig flink - tak for numemret Ina!

Han sagde at æggene kunne bruges /o.

Jeg holder tråden opdateret.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #32 Dato: 29 November , 2010, 11:07 »
Super  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #33 Dato: 02 December , 2010, 17:05 »
Så kom salven... Wou, wou, wou....!! 220 kr  for en lille tube på 15 g :o :o :o :o Jeg var ved at falde ned af stolen da jeg så regningen. Jeg arbejder oven i købet i det firma der laver salven, men jeg kunne ikke få fingre i en prøve /d. 44 kr. for salven, 102 kr. i receptgebyr og 30 kr. i forsendelse + moms. Så kan du godt se at blive rask hr. hanefar <J!
Venlig hilsen Tanja

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #34 Dato: 02 December , 2010, 23:21 »
Rolig nu Tanja
Du har jo taget mandens tid, og du har faktisk ikke betalt for en konsultation, og han har vist dig tillid, og sendt dig en behandling uden at have set fuglen.
Jeg synes faktisk det er i orden.
Men man kan da få pæne nye dyr for 220 kr. ;D
Hvis du var kommet i klinikken med hanen under armen, havde du fået en større regning.
Så kunne du trække fragten fra og lægge en kons. til, puha 500 kr.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #35 Dato: 03 December , 2010, 01:34 »
Jeg synes faktisk også at det er en OK pris eftersom det jo ikke er din sædvanlige dyrlæge. Noget skal de jo have at leve af. God bedring med hanen.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #36 Dato: 03 December , 2010, 07:14 »
Jeg håber, at salven virker, så du kan få bugt med de satans bakterier.
Bjarne Rasmussen må være en meget venlig mand, når han servicerer alle de fjerkræfolk, som har fået ham anbefalet, uden at tage sig betalt for telefonkonsultation, som normalt ligger på omkring 270 kroner.

Vi ser frem til, at du jubler over at angrebene er stoppet /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #37 Dato: 03 December , 2010, 07:47 »
Jeg ved godt jeg har fået en fair behandling, det var kun fordi jeg ved hvad salven koster (44 kr), og så ender den samlede regning på 220 kr, så jeg blev lidt overrasket. Ved også godt at en konsultation er rigtig dyr. Synes dog at receptgebyrer i den størrelsesorden tangerer til optrækkeri (det er sikkert stateligt bestemt, men så meget desto værre skulle jeg mene). Ormekurspiller til katten koster jo efterhånden også 200 kr. pga. receptgebyrerne, hvor i mod samme tabletter fås i UK til 25 kr.

Salven er bedre end min creme, da paraffinen klistrer godt og dermed bliver siddende noget længere end cremen, der hurtig forsvinder. Alt i alt, ser Frede stadig lidt miserabel ud, men dog bedre end i sidste uge. Jeg smører, jeg smører ;).
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #38 Dato: 03 December , 2010, 11:53 »
Synes dog at receptgebyrer i den størrelsesorden tangerer til optrækkeri (det er sikkert stateligt bestemt, men så meget desto værre skulle jeg mene). Ormekurspiller til katten koster jo efterhånden også 200 kr. pga. receptgebyrerne, hvor i mod samme tabletter fås i UK til 25 kr.

Receptgebyret er nok de håndører han får ud af at hjælpe dig, når altså hans husleje og løn til klinikdame er betalt (dvs. ingenting). Cremens pris er sandsynligvis (ca.) den pris han selv har givet på apoteket, klinikdamen har brugt tid på at bestille den hjem, momsen tilfalder staten og fragten tilfalder post-DK. Så alt i alt synes jeg det er endog meget billigt sluppet...

En hobby er dyr og endnu dyrere når det ens hobby er dyr ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #39 Dato: 03 December , 2010, 12:16 »
Receptgebyret er nok de håndører han får ud af at hjælpe dig, når altså hans husleje og løn til klinikdame er betalt (dvs. ingenting). Cremens pris er sandsynligvis (ca.) den pris han selv har givet på apoteket, klinikdamen har brugt tid på at bestille den hjem, momsen tilfalder staten og fragten tilfalder post-DK. Så alt i alt synes jeg det er endog meget billigt sluppet...

En hobby er dyr og endnu dyrere når det ens hobby er dyr ;D
Ja det er dyrt at have dyr :P. Jeg har givet 37,5 i forsendelse, men frimærket på kuverten siger 8,5 ;). Nok om priser - bare Frede bliver go' og hel igen *k.
Venlig hilsen Tanja

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #40 Dato: 03 December , 2010, 12:59 »
Jeg synes, du er sluppet billigt, Tanja!  /o
Forsendelse 37,50 kr, ja, der er frimærke, kuvert og den tid, det tager at pakke sammen og aflevere på posthuset.
Receptgebyret skal man jo betale uanset om man får medicinen det ene eller det andet sted.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #41 Dato: 12 December , 2010, 14:02 »
*SUK* Fucidin salven har ikke hjulpet det store, og Fredes hagelapper er nu også stærkt angrebet. Jeg har talt med Bjarne Rasmussen igen, og han siger det lyder som koldbrand pga. dårlig blodcirkulation, stor kam og hagelapper og koldt vejr. Frede vil godt kunne leve med det, men alt det sorte er dødt væv, der ikke bliver genskabt. Det bedste ville være at tage ham ind i varmen, men det kan jeg jo ikke :-\. Jeg skal derfor smøre med Fucidin salve 1 gang dagligt og med alm. fedtcreme 1 gang dagligt, begge dele for at beskytte kammen og lapperne bedst muligt i det kolde vejr. Jeg skal smøre i mindst 1 måned endnu. Derudover skal jeg have en ny vandingsautomat, da Frede dypper hagelapperne i den gryde de får vand i, i dag, og det hjælper heller ikke på sitationen. Jeg *k fingre for, at Frede klarer skærene. Han er frisk, passer sine høns og finder sig så fint i, at jeg smører og smører og smører. Han er en go' hane. Her et billede af lapper og kam fra i dag.
Venlig hilsen Tanja

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #42 Dato: 12 December , 2010, 18:26 »
Kæmp videre Tanja...og Frede  /o

Godt Frede har dig...det er rigtig flot gået af dig i dette lange forløb, og kulden tager vel af hm..sådan inden for to-tre måneder
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #43 Dato: 13 December , 2010, 17:13 »
Kæmp videre Tanja...og Frede  /o

Godt Frede har dig...det er rigtig flot gået af dig i dette lange forløb, og kulden tager vel af hm..sådan inden for to-tre måneder
Tak Helle :D. Ja, jeg håber sådan at han klarer den. Jeg har lige købt en ordentlig portion fedtcreme på apoteket, som han skal smøres med for første gang i morgen tidlig. Og tjaaa, hvem ved. Om en 3-4 måneder bliver det vel + grader igen ;).

Kender du nogen der kan sy en kombineret hagelap-hanekamskyse med lammefor? ::)
Venlig hilsen Tanja

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #44 Dato: 17 December , 2010, 17:17 »
Åh nej <W <W. Nu er den helt gal, og jeg tror desværre ikke længere på, at jeg kan redde min Frede. Her til aften var hele hønsehuset smurt ind i blod, og da jeg tog ham ned fra pinden for at smøre ham ind som sædvanligt, nærmest smuldrede kødet af kammen, og han blødte rigtig meget. Jeg har smurt et kæmpe lag fedtcreme på, men det hjælper tilsyneladende ikke.

Hvad siger I? Skal jeg stoppe her og aflive ham, eller hvad dælen gør jeg nu ??? Han er den bedste hane; passer hønsene så godt og er en rigtig nussetrold, der stadig godt kan li' at komme op og hænge hos mig, men han ser farlig ud, og her til aften har han sat sig på den nederste pind. Desuden er hele bagvæggen ved siddepindene samt foderautmaten smurt ind i blod - mit hønsehus ligner en slagtehal /d.

Åh altså, jeg kan ikke holde ud at miste flere dyr i år :'(.
Venlig hilsen Tanja