Morten, kan de godt holde sig længere tid end de fem måneder? Jeg overvejer at lave så jeg har til december, januar, februar og marts måned næste år. Vil det kunne svare sig?
Det kan det sagtens! Mine ca. 20 høns er ca. en uge om at spise en sækfuld og det er først efter åbning at der kan være et problem med holdbarheden, og når man bare sørger for at presse det meste luft ud af sækken hver gang og så lukke rimelig godt efter brug så kan den sagtens holde sig i en uge eller mere, især i det her kolde vejr.
Mine høns er MEGET glade for ensilagen og går efter den FØR kornfoderet, som de også har stående hele tiden. Jeg vil tro at jeg har halveret købefoderet her i vinter pga. majs og ensilage. Og så har det også den sidegevinst at æggene bliver ved med at være GULE i blommen hele vinteren.

Jeg ved ikke om det har noget med ensilagen at gøre, men jeg har faktisk heller ikke haft nedgang i æglægning her i vinter - en lille uges pause og så har de kørt på med æg hele vinteren igennem. Faktisk er der også et par unghøner, der har startet æglægning her i december!

Med 20 sække vil jeg tro at du har til ca. 20 uger, alt efter hvor meget du vælger at give dem ad gangen. Men HUSK at hver pakke skal fyldes og lukkes tæt forholdsvis hurtigt, den må f.eks. ikke stå åben til næste dag fordi der lige mangler lidt i sækken. Jeg plejer at putte 2 "tømninger" i fra vores motorplæneklipper. Første tømning kommer i og står bare åbent i sækken indtil næste kommer i. Så kommer der støvsuger på og lukkes tæt. Ny sæk omkring - støvsuger igen og lukke tæt og binde. Så er den klar til opbevaring! Man kan muligvis godt putte mere i sækken, men det vil jeg ikke anbefale, da sækken så bliver ret tung at bære når det skal bruges til vinter.