Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp til tegnsætning af jule eventyret 2007  (Læst 758 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
hjælp til tegnsætning af jule eventyret 2007
« Dato: 08 November , 2010, 21:02 »
Er der mon ikke herinde nogle kvikke hoverder der kan der der med tegnsætning  /o
Jeg vil gerne have en til at gennemlæse jule eventyret fra 2007 og tilrette tegnsætningen.
Man skulle tro jeg aldrig havde gået i skole, men jeg har altid sat tegn efter gehør, og det går ikke altid som det bør tror jeg.  <G

Hvis nogen har lyst til at lære personerne i historierne at kende fra begyndelsen, og evner tegnsætning, såhhhh 
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: hjælp til tegnsætning af jule eventyret 2007
« Svar #1 Dato: 08 November , 2010, 22:08 »
Tegnsætning efter gehør har faktisk været tilladt efter dansk retsskrivning i ganske mange år.

Er der mon ikke herinde nogle kvikke hoverder der kan der der med tegnsætning  /o
Jeg vil gerne have en til at gennemlæse jule eventyret fra 2007 og tilrette tegnsætningen.
Man skulle tro jeg aldrig havde gået i skole, men jeg har altid sat tegn efter gehør, og det går ikke altid som det bør tror jeg. 

Og egentlig synes jeg at det går fint for dig ovenfor. Dog skulle du nok have et komma efter 'bør'.

Ingen er fuldkomne, og jeg er sikker på at folk bærer over med dig, hvis der smutter et komma hist og her.
Mvh
Erik Andersen

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #2 Dato: 09 November , 2010, 01:16 »
Kære Ina

det er bare det med at sætte x og o under nogle ord og når man har ganske mange af dem så plotter man lige et , eller et . ind ja hvor svært kan det dog være   <J <A jeg kan sku heller ikke helt huske det så jeg vil stemme for , og . efter gehør  <: og ellers laver du en kæmpe spand kaffe så kommer jeg og hjælper dig så er vi to til at tage skraldet  *e
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 09 November , 2010, 10:39 »
Tak du kære Elise, ja tilsammen kunne vi nok få lavet lidt gang i gaden....

Jeg er så heldig at jeg har fået prof hjælp......  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn