Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blodmider - endelig væk!  (Læst 15207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blodmider - endelig væk!
« Svar #15 Dato: 14 November , 2010, 23:04 »
Vapona hedder ikke længere vapona, men sælges under et andet navn. det har dog stadig det samme aktive stof.
Det er ikke tilladt i Danmark, men kan købes i alle Home Depot (minder om vores byggemarkeder) i USA (og de er ellers vildt strikse med gift osv).
Home Depot
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #16 Dato: 15 November , 2010, 08:12 »
Tak, Marianne!  /o

Jeg har kigget på dit link og kan se at netop dette produkt ikke sæges online.

Jeg skal vist ud i noget med at lade huset stå tomt i et år - mangler så bare lige et ekstra hønsehus + gård.

Eller en allersidste indsats med en uges mellemrum med rengøring, sprøjtning og kalkning. Selvom jeg nu ved 100 % at der er steder, hvor miderne kan gemme/har gemt sig, så jeg aldrig får ram på dem.
Jeg må i tænkeboks .

Håber stadig at høre fra nogen, der er kommet helt af med miderne (udover Marianne) - bare lige for at få optimismen tilbage (den er helt nede under gulvbrædderne pt)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #17 Dato: 15 November , 2010, 08:21 »
Jeg havde noget krible-krable-væmmeligt i forsommeren, og nogle herinde mente at det nok var blodmider. Jeg fik kål på skidtet ved at gøre rent, kalke, skifte underlag og sprøjte både hus og høns med fluespray. Jeg kunne nøjes med en gang, så måske var det bare noget lus-loppe-noget, men nu har jeg altså fået stor tiltro til det med at pjaske ALT til med kalk. Hver gang jeg skifter strøelse i husene får siddepinden lige en gang fluespray både over, under og i ophænget. Puh-ad-bad hvor det skidt ikke føles godt i luftvejene (sagde rygeren), men hønsene er jo alligevel udenfor og plejer først at gå ind igen om aftenen, hvis de ikke lige skal gøre æg.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 15 November , 2010, 21:10 »
Jeg syntes ellers for nylig der var en udenlandsk hjemmeside oppe med vapona, måske hed de noget andet, men det er nok heller ikke lovligt at indføre dem  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #19 Dato: 15 November , 2010, 21:16 »
Øv øv øv Susanne /d
Det lyder som om man skal prise sig lykkelig over ikke at have mødt en blodmide i sit hønsehus >:( Og i øvrigt kun gå derud med krydsede fingre...
Jeg håber det lykkes for dig! *k *k *k *k *k
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 15 November , 2010, 21:18 »
Du skal også huske på at der for det meste er lidt kravl blandt dyrene :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Susanne

• Gæst
« Svar #21 Dato: 15 November , 2010, 21:53 »
Ja, det er rigtigt, Mikkel - lidt kravl kan man aldrig undgå!

De hersens blodmider er bare SÅ meget værre end andet kravl jeg har haft i hønsehuset!

Jeg håber jeg kommer helt af med dem, og uanset hved, bliver det fremover helt fast rutine med forebyggende kalkning, sandbade og et pift fra en spraydåse i ny og næ. Næste år skal jeg også ha plukket en masse rejnfang fra grøftekanten - de kan tørres og både hænges op og knuses og puttes i bunden under redematerialet.

Idag har jeg ikke fundet en eneste møgvampyrmide, og håbet stiger forsigtigt igen  8)

Jeg har til gengæld stoppet dobbeltklæbende tape ind i huller, revner og sprækker. Så ka de lære det - HA! (Tape klæber ikke på en kalket overflade, så ideen med at kante huset på alle ledder faldt til jorden.)

Tak for råd og hilsner - jeg (hende den førhen så giftforskrækkede/økologiske) vil utrolig gerne ha fingrene i de der Vaponastrips, men det er nok umuligt.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #22 Dato: 15 November , 2010, 22:23 »
Prøv at tjekke her Susanne:
http://www.medpex.de/detia-insekten-strip-50-qm-p1421100#ai500
Det er det samme aktive stof.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 15 November , 2010, 22:32 »
Vaponastrips har været oppe at vende tidligere. Jeg sætter et link nedenfor. Jeg ville ikke selv bruge dem.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=11434.0
Mvh
Erik Andersen