Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Arggh  (Læst 1671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
Arggh
« Dato: 03 November , 2010, 18:14 »
Her har jeg i foråret købt 3 brahmaer årgang 09, i håb om at 1 af dem ville blive skruk, så vi selv kunne ruge kyllinger ud, men næh nej, de har troligt lagt æg næsten hver dag (på nær den ene, som er en snyder tror jeg  ;D).
Her til aften lå så den ene brahma stadig på rede og hun siger skruuuk og rejser sig, når jeg puffer til hende, hun plejer at stikke af hvis jeg nærmer mig, når hun ligger p rede.
Hm hvis hun ligger der i morgen er det jo ret sikkert at hun er skruk!
Nu mangler jeg så nogle tip til at gøre hende "u-skruk" igen. Eller skal jeg se om jeg kan finde rugeæg eller daggamle kyllinger til hende? Hvordan er jeres erfaring med skrukhøns om vinteren?
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Arggh
« Svar #1 Dato: 03 November , 2010, 18:56 »
Jeg ville afskrukke og vente til tidligt forår. Jeg har ruget et hold kyllinger ud i efteråret en gang, men jeg synes at de får en lidt hård start på livet - og det er da en trist tid at vokse op i hvis man er kylling synes jeg.

Og når man ser bort fra vores sentimentale "menneskeficering" af vores små høns vil jeg sige at jeg oplevede at de voksede lidt for langsomt i vintertiden og var længe om at få fuld størrelse og komme i æglægning. Med den måde jeg har kyllinger på, hvor de går sammen med flokken og spiser samme foder er det også for dyrt rent økonomisk at have klyllinger i vintertiden, hvor de får mere kornfoder og mindre grønt, da der jo ikke lige er græs o. lign. til rådighed.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.