Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kender i det????  (Læst 1437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
Kender i det????
« Dato: 01 November , 2010, 09:21 »
Man står standby en hel søndag. Har en aftale med nogle der skal hente fjerkræ, og de kommer bare ikke. Når man ringer til dem, er der ikke det de ikke selv fejler, eller børnene, eller bilen.......... Og telefonen virker jo ikke.De laver en ny aftale, og dukker heller ikke op til den. :-\

Altså hvor sker det tit >:(

Og nu har jeg besluttet mig for, at de IKKE kan købe fjerkræ hos mig. Tænk hvis de "glemmer" at passe dem :P

Det er gerne folk fra dba.dk, aldrig folk herinde fra :D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Jabina

• Passiv bruger
Sv: Kender i det????
« Svar #1 Dato: 01 November , 2010, 09:26 »
Utroligt  :-\
Jeg er selv sådan en der hopper og danser for at komme ud i bilen og af sted ;D
Vis de ikke en gang kan slæbe sig ud i bilen, bare for at hente dem, så er der vist ikke nogle glæde ved at få dem?? ???
God beslutning! ;)

Emma

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #2 Dato: 01 November , 2010, 09:27 »
Jeg har aldrig prøvet at have en annonce i DBA, bruger for det meste Gul og Gratis.
De få gange jeg har haft annoncer i, har jeg ikke haft problemer.

Fjerkræ har ikke været nødvendigt at have andre steder end her på DFF, det har der altid været respons på.

Jeg tror også på, at når man laver aftaler, så skal det helst ske med det samme, ikke noget med lige at holde tilbage i 1 uge eller mere. Hvis de er interesserede nok, skal de nok finde ud af en hurtig løsning.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 01 November , 2010, 09:43 »
Jeg plejer som regel at sige først til mølle og det sætter skub i folk. Vil ikke holde høns tilbage i en uges tid og de så ikke kommer, det har jeg prøvet for tit  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 01 November , 2010, 09:56 »
Det sker tit - desværre .

Der er rigtig mange fusere derude i det ganske land.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #5 Dato: 01 November , 2010, 17:08 »
Det sker men heldigvis sjældent. Og så kan det ligeså godt være via gul & gratis som den blå avis!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
« Svar #6 Dato: 01 November , 2010, 21:31 »
Da jeg er ret ny i hønsesporten - har jeg ikke prøvet det her, men i de mange år jeg opdrættede katte, havde jeg i starten det samme problem - men jeg lærte at spørge folk om hvornår de ville komme - og så aftalte jeg med dem, at jeg kun ventede ½ time efter aftalte tid - forklarede dem problematikken med at vente en hel dag på nogle der måske slet ikke kom  ;) (lidt bøvlet skrevet)
Og fik altid et telefon nummer som jeg kunne ringe tilbage på ved evt. sygdom eller andet.

Og efter at have indført dette... så var det ovre med de ½ aftaler....

Men drøn hamrende irriterende - og temmelig uhøfligt... de stjæler jo andre menneskers tid...
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #7 Dato: 01 November , 2010, 21:51 »
jeg handler vældig gerne i både dba og gul og gratis. Men jeg blev f.eks. SÅ skuffet, da jeg købte barneveldere af en mand, havde talt i tlf. med ham 4!!! gange i løbet af dagen, aftalt at hente samme dag, tog tidligt fri og kunne lige akkurat nå at hente høns inden børnene skulle hentes. Kørte i over en time for at nå frem til en mand der siger: nåeh, jeg må sørme have set forkert (efter at have ledt alle sine stalde igennem), er der ikke noget andet I vil ha... hva' med et par gæs?  :o >:( /d

Jeg bliver bare SÅ harm at jeg dømmer ALLE med dba-annoncer.

Det hjalp så heller ikke, at det eneste sted, vi har købt undulater uden at have checket dem før de blev fanget... ja, der fik vi en svagtseende, der nu bor i bur hos min svigermor. Vi prøvede at give den en mage, men hun trynede ham, fordi han er et nemt offer.

Eller at dem, vi købte brændeovn af, og som ahvde forsikret os om at der var attest på... tja, solgte os katten i sækken  :-\

Jeg er vildt god til at sige AAALDRIG MERE!! Men jeg har faktisk gjort mange gode handler på privatmarkedet  :)

god idé med tidsrum og telefonnummer. Det virker også her.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 01 November , 2010, 21:59 »
Jeg har aldrig prøvet at have en annonce i DBA, bruger for det meste Gul og Gratis.

Om det er via det ene eller det andet af disse medier er nok ligegyldigt. Gul og Gratis er så iøvrigt mest brugt vest for Storebælt.

Jeg vil klart anbefale DFF som første sted at søge, både køb og salg. Har selv købt et par gange via DBA, og det har været noget blandede oplevelser jeg har fået.

Derimod har jeg aldrig haft dårlige erfaringer herinde. At der blev lidt mange haner ud af et hold silkekyllinger kan jeg næppe klandre sælger for. :D

Mvh
Erik Andersen

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #9 Dato: 02 November , 2010, 09:15 »
Jeg har selv hoppet af en aftale, men det er da god skik at give besked til de man skal til i det mindste....

Og her holdes ikke noget tilbage med mindre køber har betalt i forkant.... Så først til mølle...
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 November , 2010, 09:17 »
Tak for de gode råd som jeg tager til efterretning :D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.