Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rød kam  (Læst 9177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
Rød kam
« Dato: 01 November , 2010, 08:34 »
Nogen derved, hvor lang tid der går fra at hønerne har fået rød kam til de begynder at lægge æg ?
Har jo fem damer som er blevet røde i kammen for 1 uge siden og jeg gå jo og venter spændt på ÆG  /o
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Rød kam
« Svar #1 Dato: 01 November , 2010, 08:40 »
Nu ved jeg ikke om der er forskel på farverne i den henseende, for jeg har aldrig nogensinde i mine gule orpington haft en høne der lagde æg før næstkommende forår, uanset hvornår på året den er kommet til verden......
Jeg håber ikke du bliver skuffet, hvis det gælder racen i almindelighed.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 November , 2010, 08:46 »
De gul-sort sømmet orpingtoner jeg har købt er fra februar i år, så jeg tænkte at de snart måtte begynde at lægge æg eller er jeg forkert på den ???
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01 November , 2010, 09:32 »
Ok, er det sådan med orpington at de ikke når at lægge æg i år hvis de er kyllinger fra i år  ???

Mine australorpkyllinger er stille og roligt gået igang med ægggene, hvilket glæder mig da alle de andre gamle er stoppet og er gået i fæld  ;)

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #4 Dato: 01 November , 2010, 18:06 »
Jeg taler jo kun for de gule for det er min erfaring, og jeg mener nok at andre der har orpington har sagt det samme, men det må jo komme an på en prøve, lad os høre hvornår det føste æg kommer...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #5 Dato: 01 November , 2010, 21:28 »
Hej.

Hvor gamle er de australorps kyllinger?

Ok, er det sådan med orpington at de ikke når at lægge æg i år hvis de er kyllinger fra i år  ???

Mine australorpkyllinger er stille og roligt gået igang med ægggene, hvilket glæder mig da alle de andre gamle er stoppet og er gået i fæld  ;)
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 01 November , 2010, 23:03 »
Australorperne klækkede d. 21/4, så de må være 7 måneder og 1 uge ca...  ;)

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #7 Dato: 02 November , 2010, 05:10 »
Ok ca 31 uger gamle, så skulle mine egne gerne starte med æg omkring nytår. Tak.

Australorperne klækkede d. 21/4, så de må være 7 måneder og 1 uge ca...  ;)
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 02 November , 2010, 08:55 »
Ina @
Ej, jeg holder det ikke ud, hvis jeg skal vente til foråret med at kunne hente æg ind fra hønsehuset :o :(

Det med den røde kam, var noget min far altid sagde: når de bliver røde i kammen, hønerne, så er de klar til at lægge æg.

Mon han mente at de er blevet kønsmodne ?????????
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 02 November , 2010, 09:00 »
Så giv dem noget æglægningsfoder og intet andet, indtil de går i gang. De har jo alderen til det.

Prøv evt. også med mere lys.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 November , 2010, 09:04 »
Lestat@

De får æglægnings foder og de har lys 6 timer extra nu i den mørke tid, så jeg krydser så meget fingere for at det sker snart

<Y !a
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #11 Dato: 02 November , 2010, 09:09 »
tja måske mente han det, og det kan da også godt være at de er kønsmodne, de er bare så naturligt indrettet at de ikke lægger unødige æg, og det betyder jo ingen æg og kylliger i vintertiden.....
Det kunne jo være en ide at have et par hybrider til at lægge vinteræg, for jeg synes heller ikke at lys i huset får dem til at lægge flere æg, og egentlig mener jeg også at høns skal have lov at holde pause og bruge deres energi på at holde varmen og være i god form til foråret og de mange æg....
Se positivt på det, det er godt for hønsepigerne.
Venlig Hilsen INA

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 November , 2010, 09:15 »
Ina @

Ja, kan godt se, hvad du mener, men ville jo bare  :'( så gerne have lidt æg, for det er så møg-irreterende at læse om alle de som får æg nu fra deres høns... puuha missundelse kan være én grim størrelse  ;D
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #13 Dato: 02 November , 2010, 09:22 »
Det er ikke mig du skal være misundelig på, jeg får et æg dagligt af min 1 år gamle maranhøne, og det plejer ellers at være halvmaranen der lægger æg længst tid, men et æg om dagen er ikke nok her heller, så min mand havde købt ssssssssburægsssshhhh forleden, fordi købmanden ikke havde andet  <G så jeg synes også jeg hellere må have et par hybrider der kan gå og hygge sig hos mig.

Men jeg forstår dig godt, de første æg er altid fantastiske. /o
Venlig Hilsen INA

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 02 November , 2010, 09:41 »
Man kunne jo også købe et par høner af en race som lægger godt med æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub