Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg bliver så gal i skralden  (Læst 2851 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Jeg bliver så gal i skralden
« Svar #15 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:53 »
Det er nu lidt sjovt at læse denne tråd, for her hos mig, er Gunnis første indlæg og oplæget til tråden helt tom, der står ingenting, og alligevel er der en opildnet forstsættelse   /o fjerfolk er fantastiske   men vil nogne fortælle mig hvad jeg er gået glip af  ???
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #16 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:56 »
Også her. Tomt felt  :D

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #17 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:58 »
Kan I læse det her?

Nu er der igen, igen en advarsel om hvordan man skal forholde sig til fjerkræ man køber og vil spise. Vel at mærke udenlandsk importerede dyr, men dog anerkendt af Dk som menneskeføde.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-34576454:udenlandsk-fjerkræ-har-slemme-bakterier.html

Vi skal så "bare" holde køkkenhygiejnen i orden, gennemstege o.s.v.

Hvorfor kan det samme så ikke gælde for vores hjemmelavede dyr, som ganske givet ikke er mere befængte med sygdom end de omtalte?

Hvorfor kan de kloge ikke blot fortælle folk at hvis de køber kød/fjerkræ privat skal de tage de samme forholdsregler som med de i artiklen omtalte dyr? Det er sgu´da  fuldstændigt hen i vejret, som dengang man destruerede alle de fjerkræ som en hjemmeslagter slagtede for folk ved Randers.Man kunne da have nøjedes med at lade SKAT gå indover, hvis man er så emsig.

De var når alt kommer til alt, sikkert betydeligt bedre end industriens.Sikken et ramaskrig, hvis man havde taget prøver og fundet en lille-bitte colibakterie, så var folk jo nærmest omkommet i hobetal.

Jeg har ikke evnerne eller energien til at gå i dialog med myndighederne, men hvor ville jeg ønske, at der snart kunne komme fokus på urimelighederne i, at man ikke må bruge rå æg indkøbt som værende kontrolleret, kun pasteuristerede, man skal gennemstege o.s.v, hvad er problemet så ved at købe ved stalddøren?

Der tales så meget om, at vores kultur skal bevares, men dette at købe hos og af hinanden er da også en af vore kulturer, hvorfor er det så anderledes med den?

Uhh, jeg er sur lige nu, selvom jeg slet ikke har nogen intentioner om at skulle have stalddørssalg, så synes jeg godt nok at dette her efterhånden er det rene galematias.

VH Gunni.

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:00 »
Hov - nu kan jeg ikke selv se det.... Prøver lige på en anden måde...

Gunnis indlæg:

Nu er der igen, igen en advarsel om hvordan man skal forholde sig til fjerkræ man køber og vil spise. Vel at mærke udenlandsk importerede dyr, men dog anerkendt af Dk som menneskeføde.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-34576454:udenlandsk-fjerkræ-har-slemme-bakterier.html

Vi skal så "bare" holde køkkenhygiejnen i orden, gennemstege o.s.v.

Hvorfor kan det samme så ikke gælde for vores hjemmelavede dyr, som ganske givet ikke er mere befængte med sygdom end de omtalte?

Hvorfor kan de kloge ikke blot fortælle folk at hvis de køber kød/fjerkræ privat skal de tage de samme forholdsregler som med de i artiklen omtalte dyr? Det er sgu´da  fuldstændigt hen i vejret, som dengang man destruerede alle de fjerkræ som en hjemmeslagter slagtede for folk ved Randers.Man kunne da have nøjedes med at lade SKAT gå indover, hvis man er så emsig.

De var når alt kommer til alt, sikkert betydeligt bedre end industriens.Sikken et ramaskrig, hvis man havde taget prøver og fundet en lille-bitte colibakterie, så var folk jo nærmest omkommet i hobetal.

Jeg har ikke evnerne eller energien til at gå i dialog med myndighederne, men hvor ville jeg ønske, at der snart kunne komme fokus på urimelighederne i, at man ikke må bruge rå æg indkøbt som værende kontrolleret, kun pasteuristerede, man skal gennemstege o.s.v, hvad er problemet så ved at købe ved stalddøren?

Der tales så meget om, at vores kultur skal bevares, men dette at købe hos og af hinanden er da også en af vore kulturer, hvorfor er det så anderledes med den?

Uhh, jeg er sur lige nu, selvom jeg slet ikke har nogen intentioner om at skulle have stalddørssalg, så synes jeg godt nok at dette her efterhånden er det rene galematias.

VH Gunni.

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren

Offline Louise S.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:00 »
Jeg græmmes......

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren

GKV

• Gæst
« Svar #20 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:03 »
Hva sker der lige??? Jeg kan heller ikke se de sidste indlæg, hvor man prøver.

GKV

• Gæst
« Svar #21 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:04 »
Hvis man trykker på svar og scroller ned så kan man godt se indlæggene

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #22 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:05 »
AHA jamen det letter jo på forståelsen, og så har Emma jo ret i at de er ligeså snavsede, eller var det mere snavsede end toiletsæder  *g  uha jeg gider slet ikke spise dem, men min bedre halvdel er altså ligeglad med hvad han spiser, han synes ovenikøbet at de smager bedre end de der har gået i vores egen have
 <R  

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #23 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:13 »
Pyh - multiresistente bakterier! En alvorlig problemstilling, som nok handler mere om penicillin-overforbrug end noget som helst andet.

Grim læsning  /d

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #24 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:19 »
Det er nu lidt sjovt at læse denne tråd, for her hos mig, er Gunnis første indlæg og oplæget til tråden helt tom, der står ingenting, og alligevel er der en opildnet forstsættelse   /o fjerfolk er fantastiske   men vil nogne fortælle mig hvad jeg er gået glip af  ???

Jeg får altså frem det hele... ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

GKV

• Gæst
« Svar #25 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:20 »
Ja, det er grim læsning, taget i betragtning, at forbuddet mod at vi sælger vores fjerkræ skulle beskytte folk imod at blive syge af vore uhygiejniske forhold og dyr. Nu kan det blive stik modsat, folk bliver syge af de kontrollerede dyr i stedet, har man da slet ingen indlevningsevne/fantasi når man hører til dem der kan lovgive om sådanne ting?

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 28 Oktober , 2010, 11:40 »
Sådan har det altid været at der er fundet alt muligt i kød og fjerkræ (især det fra udlandet), vores fjerkræ er garanteret bedre og sundere end det, men de er ikke testet i hoved og røv (selvom dette heller ikke er en garanti) .

Ja  man undres og jeg er glad for at have mit eget fjerkræ (kød og æg) og gedekød, det VED jeg da hvordan det er blevet behandlet fra start til slut.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #27 Dato: 28 Oktober , 2010, 15:17 »
Det er helt utroligt, at myndighederne tillader at avle høns, der ikke kan bære deres egen vægt de sidste dage inden slagtning, på så lidt plads at enhver der har set det med sine egne øjne må blive dårlig, - det er klart at de må blive syge... OG at de samme myndigheder samtidig bilder folk ind at deres egne glade og fritgående høns lægger giftige æg, som skal både koges og steges inden de kan spises, - og det samme med kødet.
Jeg læste i en anden tråd at det indtil 1979 var forbudt at holde burhøns...
Jeg har det meste af mit liv jævnligt spist rå æggeblomme og jeg er aldrig blevet syg af det. Jeg kunne i øvrigt ikke drømme om at købe pasteuriserede æg.
Jeg kunne fortsætte med det helt vanvittige i at man tillader at avle grise i flere etager (svinefabrikker) og de problemer det medfører, men det hører nok ikke hjemme i dette forum...
Med venlig hilsen
Lene

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #28 Dato: 28 Oktober , 2010, 15:40 »
Det er desværre mellemleddene som tjener kassen, det er bestemt ikke producenten som tjener meget, men som desværre må have mange dyr på lidt plads, for at få bare at få lidt ud af det.

Der er mange som vil have en bid af kagen, og da det også skal billigt til forbrugeren.......
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #29 Dato: 28 Oktober , 2010, 16:12 »
Ja Lene, det er ikke landmændene, der synes det er sjovt at behandle dyrene dårligt i stordrift, det er måden vores samfund er skruet sammen på, der medfører denne elendighed.
Med venlig hilsen
Lene