Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: sløj/sløv høne  (Læst 2773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline foxy2004

• Passiv bruger
sløj/sløv høne
« Dato: 25 Oktober , 2010, 21:15 »
Jeg har en lille dværg sussex der har været noget underlig de 3 uger ca. hun skal næmest "jages" ned sf pinden om morgnen. De andre høns er ned i haven næsten hele dagen, men hun bliver tilbage i hønsegården sidder som regel set samme sted, og hænger lidt med næbet. Hendes afføring ser meget normal ud, og hun spiser fint nok (har tabt sig lidt dog)
Har faktisk lige fået 2 nye orpington, og den ene viser den samme adfærd. Nogen der har bud på hvad der er galt?
Lige en detalje til, jeg har to haner og 6 unge høns som er ikke er kønsmodne endnu ( De er i hvertfald ikke intresseret i dem) og hanerne har virkelig været efter hende. Måske noget psykisk, trækker sig fra flokken??
1,9 Orpington
1,1 hvid italiener
0,3 katte
0,1 hunde
1 dejlig datter
1 skøn mand

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: sløj/sløv høne
« Svar #1 Dato: 25 Oktober , 2010, 21:19 »
Jeg har en ung orpington fra i år, og hun bliver sidende på pinden om morgenen, og hvis hun kan se sit snit til det, går hun så senere i hus med hanekyllingerne som hun er vokset op med.
De første dage hun flyttede over til den store flok sammen med 5 andre men yngre hønekyllinger, var der ikke noget problem og hun gik også på pind som hun skulle.
Jeg tror min gode Kaj er efter hende for at få hende ind i sit harem, og det kan hun ikke se nogen fordel i og holder sig til sine unge drengevenner.

Prøv at se om hanen er for ivrig.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn