Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor er det hele bare så ufedt- på Sjælland?  (Læst 2541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cartoon

• Bruger
Sv: Hvorfor er det hele bare så ufedt- på Sjælland?
« Svar #15 Dato: 23 Oktober , 2010, 21:15 »
Kirstine

Vi kalder den for Kongeøen ;)

Hilsen Anette
Hilsen Anette
1.6 New Hampshire
1.1 Engelske Mastiff
0.1 Westi
2.0 Katte
1.16 Heste

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 23 Oktober , 2010, 21:17 »
Manden og jeg er jo jyder, men jeg flyttede til Amager som 9-årig, og han flyttede derover som 22-årig. Vi giftede os, og han flyttede ind i et hus jeg havde. Da vi skulle til at have børn, måtte vi beslutte om vi ville havde børn som sagde:

1) "Hva' så dér, mand?! De er da total over fede, de bukser dér, mand"

eller

2) "Moooar, Lina har lukket Josefine (vores ene ged) ud i haven igen!!"

Vi valgte det sidste :D Det tog lidt tid at vænne sig af med at busserne kørte hvert 5. minut, til pludselig at være heldig hvis den kom en gang i timen. Men fra da jeg fik kørekort og bil, var og er der intet der kan overbevise mig om at der findet bedre steder at bo end på landet.

Nå, men altså...det er du jo så også overbevist om...så ja, vi bor på Sjælland fordi vi helst vil bo på denne side af broen, men stadig ikke er til "livet i City" ::) :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 23 Oktober , 2010, 21:24 »
Manden og jeg er jo jyder, men jeg flyttede til Amager som 9-årig, og han flyttede derover som 22-årig. Vi giftede os, og han flyttede ind i et hus jeg havde. Da vi skulle til at have børn, måtte vi beslutte om vi ville havde børn som sagde:

1) "Hva' så dér, mand?! De er da total over fede, de bukser dér, mand"

eller

2) "Moooar, Lina har lukket Josefine (vores ene ged) ud i haven igen!!"

:D :D :D :D :D :D!!
Genialt skrevet Christina, for det er nemlig sådan at mange bybørn snakker derover mand, men de siger bare lidt mere main end mand?? Hmm.. kommer aldrig til at fatte det der bysprog :D :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 24 Oktober , 2010, 19:40 »
Puuuh  - jeg har også boet derovre i 3 år - lærte meget af det , og det vigtigste var : helst ikke igen !
Jeg får rigeligt min sjællandske lyst styret gennem konens familie : 2 storebrødre i Sorø og nærmeste omegn - der er tingene også (nogenlunde) til at betale sig fra - pænt centralt ligeledes.

Desværre må vi jo nok indse at udbudet på arbejde og efterspørgsel er med til en uheldig skævvridning af Danmark (som Mikkel lidt berører) selvom vi bor enormt dejligt her laaaangt vestpå , oplever vi også "udvandringen" i vores omgangskreds , og taler da indimellem om hvor vi selv kan blive nødt til at ende, hvis arbejdet byder os at trække væk.

Uha - får helt et negativt sug i maven bare ved tanken .......

Det er svært , forstår udmærket dine tanker.

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 24 Oktober , 2010, 20:37 »
Nu må I altså stoppe!!! ;D ;D

Danmark er MEGET MERE end "bare" Jylland og en gruppe øer!

Jeg bor selv på Lolland ved Søllested (vestlolland) i skovkanten i et lejet hus, jeg er født og opvokset på Lolland, var væk i to år (boede på Sjælland med det var ikke noget for mig), valgte at vende tilbage da det var her mit tilhørsforhold var og jeg vil blive boende på Lolland til jeg dør (og til den tid kan de ikke flytte mig, for så har jeg bestilt en plads på den lokale kirkegård el. lign... HA HA HA) ;D

Jeg synes at HELE danmark er værd at besøge, selv om man måske ikke tænker på at flytte  - og man skal aldrig sige noget ondt om sin nabo - for tænk hvis han/hun er med på en kigger ;)

Jylland er skøn at besøge med alle de mange forskellige naturoplevelser man kan få, MEEEN dem kan man altså også godt få hvis man gider bevæge sig ud i naturen hvor man bor. Der behøves ikke være bakker eller andet, bare nogle flotte udsigter og glæden ved at være til burde være nok til at man glædes over hvad og hvor man er ;D ;D
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 24 Oktober , 2010, 21:02 »
Vi må nok erkende at vi er meget forskellige, nogle er mere stavnsbundet end andre, men det er da en god anledning til at "hyggemoppe" lidt.
Jeg har aldrig været stavnsbundet. De første 16 år i Struer. Derefter har jeg boet: På Salling, I Århus, Odense, København, Holland, Næstved, igen Århus, og igen Næstved, og går med lumske planer om at slutte af på sydfyn.
Hilsen
Peter

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 24 Oktober , 2010, 21:57 »
Jeg har også boet mange forskellige steder, meeen Sydfyn er nu det bedste... så vi glæder os, Peter, godt valg  :) :)
Mvh Marianne

Offline Lone

• Bruger
« Svar #22 Dato: 24 Oktober , 2010, 22:00 »
Født som nordsjællænder, men emigreret til Jylland som 23-årig.. Og vender aldrig tilbage! For her kan man få det hele for det halve, incl højt til både loft og himmel. Og i modsætning til sjællændere, synes man ikke, vejen til København er særlig lang, den gøres nemt tur-retur på en dag. Hvor i mod min søster (som blev på Sjælland) kun kommer til Jylland i forbindelse med en 3-ugers ferie..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline sette

• Bruger
« Svar #23 Dato: 24 Oktober , 2010, 22:30 »
har boet hernede på det flade Lolland det meste af mit liv-lige en afhopper til århus i 3 år ,det er en rigtig hyggelig by ,men savnede familien for meget så da den første fødte var ankommet vendte jeg næsen hjemad og har boet her siden og ikke fortrudt, har svigerforældre på sjælland og en bror der bor på Nørrebro og låner af og til hans og familiens lejlighed om sommeren ,men vil meget gerne hjem igen .
Lige meget hvor vi bor så tror jeg man bare ved når man er Hjemme ,det er en følelse helt inde i hjertet som bare er der og man ved at her hører man til  *p
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #24 Dato: 25 Oktober , 2010, 10:26 »
Jeg er jyden som flyttede mod øst og jeg kommer nok ikke tilbage ;)
MEN jeg elsker hele Danmark og jeg glæder mig hver dag over at Danmark i virkeligheden er et lillebitte land, hvor man kan komme rundt over det hele på bare en dag. Så hvad er problemet, Johanne?  ;D ;D ;D

Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 25 Oktober , 2010, 10:32 »
Jeg elsker det vest-jyske og kunne ikke drømme om at flytte igen, har nemlig prøvet nord-syd-jylland, men nej, de var skam søde nok, men manglede det meget jordslået islæt  ;D
Ørene kommer jeg aldrig til at bo på, men de er da skønne at besøge, for ude godt, men hjemme BEDST  /o
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 25 Oktober , 2010, 11:36 »
Og det er jo lige præcis sådan vi alle har det!! Ude godt og hjemme bedst!!
Jeg kunne ikke forestille mig at bosætte mig i Jylland, da mine børn og svigerbørn bor på Sjælland.....næsten!!
jeg har en søn der er emigreret til Randers og ham besøger jeg gerne og har også familie i Vejle!!
Jeg er københavner af fødsel, men forlod byen, da jeg havde fået mit første barn...vi flyttede på landet og der er jeg blevet lige siden, forskellige steder på Sjælland!!
Danmark er et smukt land, ligegyldig hvor man ender......heldigvis er ens hjemegn som regel den bedste og sådan skal det jo helst være om man bor på Sjælland, i Jylland eller på øerne
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Elena

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 25 Oktober , 2010, 12:27 »
Jeg er født og opvokset i Italien. Jeg rejste som 20 årrig til en planlagt 3 uge ferie i Danmark. Min ferie har strak sig til 28 år. Nord, syd, Sjælland Fyn, Jylland. Hele Danmark er det beste sted i Verden men....Sønderjylland slå alt, her vil jeg leve og død. Men for pokker hvor dansk er en svært sprøg. Det er ikke lykkes for mig endu at tale og skriv korret jeg kan simple ikke høre forskellen fra de forskellige vokaler og hendelser. For at  komme tilbage til emne, jeg har boet på Sjælland i mange år og det er min erfaring at de jyder jeg har kendt som er flyttet til københavn område er rejst tilbage til jylland efter kort tid de kan ikke holde by liv ud. Syd Sjælland miner lidt mere om de jyske .
Venlig Hilsen  Elena

1.4 Moskus ænder,
  1.1 hvid Silke,
  0.2 sort dværg Silke
  1.1 sølv-sort båndet Brahma,
  0.3 guld-sort båndet Brahma,
  0.6 sort Brahma,
  0.1 spettet Brahma,
  0.2 få,
  1.1, hunde,
  0.2 katte,
  1.0 kæreste,
  1.1 børn.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 25 Oktober , 2010, 14:56 »
Du skriver da ellers rigtig flot dansk. Hvis ikke du havde sagt det, så ville jeg aldrig have gættet at du var startet i Italien  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 25 Oktober , 2010, 14:59 »
Jeg har lige været en tur på Bornholm, dejlig ø /o
Jeg er for 2 uger siden kommet hjem fra et 10 ugers ophold i Kolding, Jyder er bare så afslappede, og rolige ;D
Bor selv på Sjælland og er kommet frem til følgende:

Hjem er hvor  <. er....

Det handler om at man i sidste ende skal skabe sig en hverdag, som man selv gider at stå op til.

For uanset hvor du bor, så vil hverdagen altid indfinde sig, og så det jo rarest, hvis man gider at stå ud af sengen med et smil på læben.

Maddy
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand