Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor er det hele bare så ufedt- på Sjælland?  (Læst 2525 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Hvorfor er det hele bare så ufedt- på Sjælland?
« Dato: 22 Oktober , 2010, 21:50 »
 :D Ej tage bare overskriften med et gran salt, men puh kæresten snakker om at vi skal flytte til Sjælland om et par år så han er tættere på sine venner og en stor del af hans arbejde. Jeg bliver jo forhåbentligt færdig som lærer næste år og kan bo hvor som helst og har også familie og venner på Sjælland så for så vidt fint nok. Men er det overhovedet muligt at få et nedlagt landbrug med minimum 15000m2 jord til under 1.5 million, som ikke er ved at falde totalt fra hinanden :o?

Ih hvor er jeg altså forvænt med de fantastiske huspriser her i det nordjyske. Hip hurra for den såkaldt rådne banan. Godt det ikke er aktuelt og forhåbentligt ombestemmer han sig og finder ud af at han ikke kan undvære hans svigermor og svigerfar tæt på ;)

Jeg kan jo så passende spørge jer andre hvorfor i valgte at bo hvor i gør?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline mzi

• Passiv bruger
Sv: Hvorfor er det hele bare så ufedt- på Sjælland?
« Svar #1 Dato: 22 Oktober , 2010, 22:18 »
Hej Johanne,

Det kan godt lade sig gøre at finde noget på Sjælland med 3 tønder land. Afstanden til København og afstanden til en togstation er afgørende for prisen - foruden selvfølgelig boligens stand  ;)
Meeeen priserne kan selvføjelig ikke sammenlignes med de nordjyske  ;)

Hvis prisen skal være under 1,5 mil så skal du nok se i retning af Vestsjælland, Sydsjælland eller Stevns. Her mellem Skælskør og Næstved er det f.eks. muligt. De billigste ejendomme beskrives selvfølgelig som  ::) "håndværkertilbud, hvor du kan sætte dit helt eget præg" eller "uspoleret med hensyn til moderniseringer" eller "centralt i forhold til transport" (læs: klemt inde ml. jernbane og motorvej!).

Vi endte længere væk fra en station end oprindeligt planlagt for at få pris og beliggenhed til at gå op. Man kan forbedre huset, men ikke beliggenheden, som var det vigtigste for os. Og så kan vi nå både Lolland, København og Odense inden for 1 1/2 time. Vi er tæt på skov, sø og strand og bor i et dejligt område med mange gårdbutikker /o, hvor vi køber de ting, vi ikke selv dyrker.
« Senest Redigeret: 22 Oktober , 2010, 23:12 Fra mzi »
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 22 Oktober , 2010, 22:26 »
Der er ikke så langt fra sønderjylland til sjælland altså og vi mangler søde lærer!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Oktober , 2010, 23:17 »
vi startede med at led efer "drømmehuset med drømmebeliggenhed" hmmm  3 år uden resulata og så endte vi på den "forkerte side af mortorvejen, dobbelt så lang fra den end planlagt, ingen familie i nærheden, lige lang til alt, med krav til 2 biler hvis man vil have arbejde .... men for pokker hvor er vi glade for det!
vi har huset med masse af plads, ude på landet men alligevel 2,5 km til "centrum". kan se 10 km frem(bor på en bakketop)beliggenhed er god, huset er ved at forvandle sig til det vi har ledt efter, det er vel det!
tit har vi talt om at det ville være nemmere med huset ind i byen, tæt på skole, indkøb ofentlig transport - men naboerne -det er bare ikke os- at være omringet af folk og skulle forholde sig til andre...næh
dejligt med luft omkring sig!
høns, ænder, hunde, katte...

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #4 Dato: 22 Oktober , 2010, 23:27 »
Jeg flyttede fra kbh til vordingborg (sydsjælland) og har ikke fortrudt det mindste... og husene ÉR til at betale /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #5 Dato: 22 Oktober , 2010, 23:30 »
Hej

Prøv ar søge om der er noget på Stevns, der er 45 minutter til rådhuspladsen i bil, der er tog til køge og så er der forbindels til resten af lander der fra og så har vi også nogle gode skoler ( 3 stk ) med en masse uvortne.

Tommy

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 Oktober , 2010, 23:45 »
Jeg kan jo så passende spørge jer andre hvorfor i valgte at bo hvor i gør?

Tulipanerne Johanne, tulipanerne. Jeg ved at vi to er danmarks største, og måske eneste tulipannørder, og havde det ikke været fordi du vil være skolelærer, skulle du have været min afløser her. Så flyver 30 år bare væk uden at man tænker på at man er i udlandet.
Hilsen
Peter

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 22 Oktober , 2010, 23:50 »
Tulipanerne Johanne, tulipanerne. Jeg ved at vi to er danmarks største, og måske eneste tulipannørder, og havde det ikke været fordi du vil være skolelærer, skulle du have været min afløser her. Så flyver 30 år bare væk uden at man tænker på at man er i udlandet.

øhhhh udlandet? mindes da ikke at jeg skulle vise pas for at komme til Gavnø? :)

Hvis jeg skulle på på Sjælland skulle det være i Præstø.... de snakker helt vildt sjovt dernede :) ville more mig hver gang jeg talte med naboen :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #8 Dato: 23 Oktober , 2010, 00:01 »
Kan jeg ikke få jobbet alligevel Peter? Er sikker på jeg vil have mere styr på 30000 tulipaner end en klasse ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #9 Dato: 23 Oktober , 2010, 01:19 »
nu gror træerne jo som sagt ikke ind i himlen, men jeg kom til at bo på stevns ved et tilfælde og har aldrig fortrut nu har jeg boet her i noget der ligner 26 år og det er rigtigt hvad Tommy siger vi har det hele og overkommelige huspriser men når det er sagt så vil jeg nu lige på pege at det bliver lidt besværligt når ens børn bliver til unge mennesker, og skal gå i skole i næstved og roskilde det tager 2 timer at komme til roskilde fra stevns med offentligt transport og næsten det samme til næstved så kunne jeg godt ønske at jeg boet mere centralt men stevns er dejlig og jeg bliver her nu nok  ;)
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 23 Oktober , 2010, 01:44 »
Ihh du godeste, jeg er Sjælænder om en hals, og jeg skal ikke langt hjemmefra før jeg får slem hjemve,,,, i grunden kunne jeg bo hvor som helst på øen, jeg er oprindelig Københavner, men har familie i Norsjælland og på Vestsjælland og vi bor altså selv på Stevns Sydsjælland, eller lige på grænsen til Stevns, og ud over at Elise har ret i at det er svært med de unge, så er her dejligt, og overkommeligt i pris, men fladt som en pandekage,,, ikke noget med bakker på Stevns udover kalkbrudet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #11 Dato: 23 Oktober , 2010, 12:52 »
Indgå et kompromis og flyt til Fyn!!! Smukt og billigt på en gang, sagde ex-jyden.... ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 23 Oktober , 2010, 16:18 »
Johanne:Det bliver da fedt du kommer til Sjælland at bo.Endnu en Brahma avler på Sjælland  ;D cool.

mvh Jesper

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 23 Oktober , 2010, 20:33 »
Jeg har altid sagt at jeg ikke fatter hvad folk ser i sjælland, vi har det jo meget federe i de små jyske byer, på landet og selv i de større jyske byer! ;D ;D ;D .... Ej nu skal jeg nok være sød! Du skal da blive i jylland, ellers bliver vi snart helt affolkede.! Hele min familie har boet i jylland, men nu er min moster+ onkel+ børn flyttet til sjælland + en stor del af min fars ydre familie +  nyligst min fætter og hans kæreste! Det er ikke rart, de skal blive i jylland skal de! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Kirstine

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 23 Oktober , 2010, 20:52 »
Sjælland!! - hvad vil din mand dog der?!  :D

Been there, done that og har det nu som blommen i et æg her i det nordjyske, hvor der er højt til himlen og albuerum.

Ingen emsige 'nu-har-jeg-et-huslån-på-størrelse-med-et-mellemstort-afrikansk-lands-bruttonationalprodukt-og-derfor-har-jeg-ret-til-at-opføre-mig-som-jeg-vil-og-klage-over-alt-hvad-mine-naboer-gør' naboer her  ;)

Som du selv er inde på, får man meget mere for pengene her i det skønne Nordjylland. Og selvom jeg ikke forstår et pluk af, hvad de lokale siger, så er jeg jubellykkelig for at bo her - også som indfødt københavner.

Husk: det er ikke for ingenting, at de kalder det 'Djævleøen'  ;D

1.6 danske landhøns
1.1 katte (neutraliserede naturligvis)
2.1.1 heste (også neutraliserede)