Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Halte-hane  (Læst 1749 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Halte-hane
« Dato: 20 Oktober , 2010, 20:48 »
Jeg er kommet hjem fra et par dage i Jylland, og så opdager jeg at en af mine landhaner går og halter. Han strækker ikke tæerne på den ene fod og går "på knoerne". Her til aften har jeg haft fat i ham for at se efter om der er sår eller andet, men jeg kan intet se. Han spiste også m.m. Da jeg har rigeligt haner skal der ikke bruges dyrelægepenge på ham, men jeg vil da gerne prøve at hjælpe ham alt det jeg kan. Er der nogen der har nogen ide om hvad det kan være??? Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham? Eller kan jeg lige så godt slibe øksen med det samme?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

GKV

• Gæst
Sv: Halte-hane
« Svar #1 Dato: 20 Oktober , 2010, 21:12 »
Jeg syntes du skal give ham en chance. Jeg havde for et stykke tid siden en bette høne der haltede og gik på vristen, samt hang slemt med den ene vinge.Jeg var hunderæd for at det skulle være Mareks, men syntes alligevel ikke at symptomerne var der.
Derfor forsøgte jeg mig lidt frem, jeg satte nogle vatpinde under hendes tæer, de blev tapet fast, samt en foran på vristen så foden fik den rette position.

Der gik blot tre dage så var hun korrekt på sin fod, og en uge efter var der intet med hendes vinge, så jeg regner med at hun har prøvet at flyve op på malkerørene i stalden, kikset det og har slået sig slemt.

VH Gunni.