Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehygge snak ;o)  (Læst 693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jytte

• Passiv bruger
Hønsehygge snak ;o)
« Dato: 18 Oktober , 2010, 08:44 »
Nu har jeg nydt, at læse alle de forskellige ting, der sker i forskellige "hønsegårde", så nu syntes jeg at jeg ville bidrage men lidt af min hønse historie  ;D
I denne weekend, blev vi færdige med at lave Vores hønse gård større, og dele den i 2, det lyder lidt tosset, men det er sådan, at vi har fået et "nyt" hønsehus, det har været en "lidt" fordyrende vej rundt, men er nu landet her, det var et af landbohøjsskolen hønsehuse, vi var for sent på den, da de selv havde dem på, men nu er det lykkes  ;)
I mellem tiden er jeg faldet for svarthøns, og dem måtte jeg have, derfor måtte gården deles i 2, så de kunne få deres eget hønshus og gård. Så den "gamle" flok er flyttet i det "nye" hønshus, og gården er udviget med mere end de må afgive til svarthønsene, så det må gå lige op  ;)
Men de nye høns er noget mere flyvske end de gamle, så der måtte også net over, fandt link herinde, og har fået et meget nydeligt og funktionelt net.
Manden min, er gudskelov også faldet for de sorte, han mener at det er hans  ;D, så ingen problemer med at få lavet noget godt til dem også.
Nu må vi se, om de vil bidrage til svarthønsene's bevarelse i DK, havde billeder med af dem til hundeudstilling igår, alle faldt for dem, nu udstiller jeg sort riesen, så alle kunne se hvordan de bare passede ind herhjemme  /o (Blev BIR og BIS 4) ;D
De har nu ikke lagt æg endnu, jeg har haft dem i 14 dage, de har gået i det ene drivhus i mellem tiden, og de har "ædt" 3 kapilær kasser, det gik godt i starten, men pludselig havde de bare været utrolig aktive med flamingo spisning, utrolig hvor meget så små høns kan få spist på ingen tid, de havde masser af foder, både hygge og alm foder  :(
Et sted læste jeg, at Hollandsk toppede ikke kunne blive tamme!!! Jeg har haft et par i min hønse fortid, og de var så tamme at man ikke kunne blive fri for dem, de klatrede op af benene på en for at sidde på skødet, de klatrede rundt på mine riesenschnauzere, og var i det hele taget så tamme at jeg aldrig har set noget ligende, har billeder af det, men på "gammeldags" maner, det er papir billeder.
Hvis jeg finder ud af hvordan man ligger billeder ind, så skal jeg ligge nogle ind af Vores nye og gamle hønsehus.
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hønsehygge snak ;o)
« Svar #1 Dato: 18 Oktober , 2010, 08:48 »
@ Jytte

Tillykke med de sorte, det er dejligt nok der kommer nye seriøse folk som vil holde liv i en ikke for mangfoldig race, så er det bare at få lavet nogle kyllinger til foråret.

Vil du udstille også ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 Oktober , 2010, 08:54 »
Nu er jeg udstillings menneske, så tanken er ikke fjern, men så skal der godt nok hjælp til  ;) Aner intet om hønse udstilling, har været og kikket et par gange, men forstår vist ikke helt systemet i det ??? Men alt kan læres /o
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 18 Oktober , 2010, 08:58 »
Alt kan nemlig læres, man skal ikke afskrive noget på forhånd uden at have prøvet det...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 18 Oktober , 2010, 09:18 »
Først stort tillykke med hundene resultater :)
Og også tillykke med svarth'nsene de er smukke.  Jeg har også en flot sortøjede høns det er så bare Brakel men der er bare noget over de der kulsorte øjne.... der er sådan lidt ko over dem... altså øjnene. En ko har nogle af de mest smukke øjne...syntes jeg :) især jerseyerne stoooooooore og mørke rare og skønne :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.